Ledsen på förskolan...

Igår hade vi besök utav mormor och morbror Robert. En del bus och även lite utebus under tiden Ellie sov middag, lite fika och lite mera bus. En bra dag helt enkelt.
 
Emil har dessutom fått hoppat över i en annan grupp på förskolan. Som jag nämnt tidigare så bytte han och några av hans kompisar (födda samma år) avdelning här efter jul. Allt funkade bra och han tyckte det var kul att vara på spindeln.
 
Men sen kom det något bakslag (eller en tillfällighet?) och han upprepade att han inte ville vara på dagis utan ville vara hemma, "dom är dumma"  kläckte han ur sig flera gånger (vilket han brukar kunna fastän ingen är dum) och dagen efter det kom han springades tillbaka i hallen efter att vi hade sagt hejdå, han sa att han inte ville vara på dagis, blev ledsen och ropade mamma när pedagogen lyfte upp honom för att gå och hitta på något. Men då kände jag att jag måste höra med förskolan om det hade hänt någonting, men det hade det inte men jag och M kom fram till att han skulle få prova vara inne hos henne istället.
 
Detta handlar alltså om samma avdelning, men den är "uppdelad" i två grupper. I ena gruppen är två pedagoger som Emil aldrig haft förr och i den andra gruppen är  det en pedagog som följde med från hans förra avdelning. Alltså kände vi för att prova om han istället ville vara inne hos henne.
 
Och det har gått super bra hittills. Inge mera ledsen vid lämning!
 
Och JA, jag kan självfallet ha honom hemma då det just nu inte är ett måste att han är på förskolan. Men, nu dröjer det inte allt för länge innan jag ska börja jobba och efter sommaren kommer han att börja på en ny förskola igen i och med flytten. Så jag kände, att ha honom hemma lite för att sen vara tvungen att släpa dit honom igen en liten sväng (från att jag börjar jobba tills sommarlovet börjar) och sen plus på allt, börja på ett nytt ställe igen efter sommaren. Kändes bara helt onödigt och dumt mot honom.
 
Därför provade vi en liten annan lösning och som det set ut just nu så funkar det ju kanon i alla fall :)
 
Nåja, nog om det. I helgen blir det roligheter för mig och sambon medans barnen får sova hos mormor och morfar. Spännande!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0