Fixar iordning tomten

Som ni såg sist så fick vi hem en grävmaskin. Nu är det alltså dags för våran tomt att få sig ett lyft. Som det sett ut hittills så har i princip ingenting gjorts åt tomten, så den lotten föll helt enkelt på oss istället.
 
Planen är alltså; jämna till uppfarten och lägga annat grus. Jämna till gräsmatten på framsidan. Fylla igen en stor grop på baksidan och även jämna till resterande. Förbereda för Sebbes framtida garage. Detta är till att börja med, sen ska det även upp staket/häck men det kan vi ju ta först när resten är klart ;)
 
Har tagits en del bilder hittills och just nu ser allt visserligen bara ut som kaos, men jag bjussar på några i alla fall.
 
Just nu är Sebbe och hans pappa ute och grejer det sista med formen då dom ska gjuta en mur. Jag och barnen är inne för stunden. Är ju lite lugnare på det viset då det inte är den bästa lekplatsen ute just nu, haha! Men men, jag ska ändå fixa lite här inne och fixa mig själv, för senare idag rullar jag över till Fagersta och träffar mina kära tjejer! Ska bli supermysigt ♥
 
Nu har även Ellie fått åka med, hihi
 
Mellan träden här till höger så var det tidigare en stor grop, blev en mycket större baksida när den blev fylld!
 
Där han har dragit av på denna bild så gick gräsmattan lite uppåt förr, alltså att det sluttade ner mot huset för att gräsmattan var högre upp en husets grund helt enkelt ;P
Påbörjat att ta bort massa överväxta stenplattor.
 
Här tog han ner två stora enar.
Form byggd för att kunna gjuta sulan på till muren.
 
Ett lass grus som vi fått hem och sen lite oreda där omkring ;)
 
Ett lass med jord också, och en Elliebus i Emils gamla meckarbyxor!
 
Här ser ni fyra stolpar, det är Sebbes framtida garage.
 
Sen kom det ett lass till med jord.
 
Plattan gjuten till muren.
 
Pågående utjämning ut mot blivande garaget.
 
Och gårdagens arbete. Där är alltså formen för själva muren på gång. Idag görs den klart och sen ska dom gjuta.
1. Ellie kikar när Emil och pappa kör grävmaskin. 2. Min och Ellies klänning inför Power meet. 3. Påväg in till marknaden på Power meet.
1. Inne på området på Power meet. 2. Senare under dagen på Hälla när regnet ÖSTE ner. 3. Klockan 23 på kvällen när barnen äntligen gav upp en två timmars nattning.
1. Från Power meet igen. 2. Promenad med barnen. 3. Ellie fick åka grävmaskin för första gången.
1. Allt som ni precis sett ovan. 2. Kikar på lastbilen.
 
Nej nu ska jag ta och fixa naglarna lite här innan jag fastnar här på stolen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0