Vaniljsås och matlagning

Det blev en hel del farande denna helgen tydligen. Sebbe åkte ju på fest i fredags, åkte dit med sin bil och sov kvar där. Sen på lördagen åkte jag över till Sebbes föräldrar för att spendera dagen där (ja, Sebbe kom ju såklart också dit sen) och sen när det var dags att åka hemåt så lämnade vi kvar Sebbes bil där för att man såklart ska undvika att köra bil dagen efter ;)
 
Hur som helst, detta resulterade ju såklart till att vi blev tvungna att åka dit idag igen för att få hem bilen, haha. Så det blev en kort sväng över, lite fika och sen åkte vi hem igen. Sen har barnen badats, det har klippts naglar och busats innan vi sen åt den utlovade maten - kycklingtacos. Sen fick det bli att äta upp de sista chipsen och ostbågarna innan barnen fick hoppa i säng.
 
Fast nej, det ljög jag ju. Ellie krånglar fortfarande.. Jag la ner henne i sängen och hon skrek rätt ut innan jag ens hade hunnit lägga ner henne - alltså så fort hon förstod vad som "skulle hända" ;) Så jag tog med mig henne in till Emils rum för att natta Emil och ha henne med, det gick bra, tills Emil började krångla och jag fick säga åt honom på skarpen. Efter det kunde inte Ellie sitta/ligga still i min famn så jag fick gå och lägga ner henne i sängen igen.
 
Såklart så vrålade hon rätt ut på en gång igen, så Sebbe kom upp och tog Ellie medans jag nattade klart Emil och när jag kommer ner kanske fem minuter senare, så har ju såklart lillan somnat i hans famn i soffan, haha.
 
Dock vaknade hon efter en stund i sängen igen och somnade om nere i soffan igen sen. Vet inte om det kan vara tänderna som spökar igen kanske, hörnen uppe på henne är nämligen väldigt svullna. Vi får se helt enkelt.
 
Men annars då? Ja just nu sitter jag här med en skål vanlijsås/marsan och vräker i mig medans det lagas lite mat här bakom mig. Ja så kan det gå när man inte äter mat som det blir matlådor utav, då får man ställa sig på kvällskvisten och slänga ihop något. Superjobbigt, köttbullar och makaroner!
 
Nej men nu ska jag ta och kolla runt lite på datan här medans maten blir klar och jag äter upp mitt mums i skålen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0