Snart november....

Nu hänger jag visst inte med så bra, sist jag skrev så gick vi precis in i oktober och nu, ja.. nu går vi ju snart in i november!? Helt galat...
 
Barnen har dessutom fått sina foton som togs på förskolan för ett tag sen, superfina blev dom, våra små busar! ♥
 
Sen sist så har det varit två kalas. Först var det för Molly som fyllde 7 år, lilla bebisen?! Och sen i helgen så hade vi ett för Sebbe eftersom att han fyllde 26 i fredags.
 
Så vi började på fredagen med att göra tårtor och så och sen på lördagen så kom Sebbes och min familj + Elin och Jocke med barnen. Så vi bjöd på smörgåstårta (som Sebbe gjorde själv) och vanlig tårta (som jag gjorde). Blev folk över under hela dagen och Ellie däckade i feber och sov/vilade i olika famnar tills hon sa själv att hon ville sova vid ungefär åtta på kvällen. Pluttan..
 
På söndagen sen så åkte vi över till Västerås för att prova hjälmar på barnen. Sebbe har nämligen bokat/beställt en fyrhjuling som barnen ska få när dom fyller år, så nu har vi letat för fullt efter någon passande hjälm.
 
Något som varit ganska svårt. Crosshjälmar för barn väger ju ändå runt 1200g och är lika stora utvändigt som en vuxenhjälm, alltså känns det alldeles för stort och framförallt tungt för deras små huvuden och nacke.
 
Så vi valde att istället kika på skate/skid-hjälmar för att få lite mera skydd en av en vanlig cykelhjälm i alla fall. Och nu hittade vi några också, på stadium. Så jag tog och gick ut med barnen först så köpte Sebbe med sig dom på en gång eftersom att dom var nedsatta i pris och troligtvis skulle sälja slut annars ;)
 
Men men, nu ska jag fortsätta glo på Sofias änglar innan vi går och lägger oss.
 
1. Tröttmössa. 2. Blommor från Sebbe. 3. En liten Molly.
4. Syskonbilden från förskolan. 5. Höst höst höst. 6. Mina fina grabbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0