bakdags!

Blev så sjukt sugen på kladdkaka runt ja, nio tiden kanske? Inte allt för sent. Men eftersom att jag inte hittade något recept hemma, så var jag tvungen att leta på nätet. Vilket går snabbt!

Men inte alltid. I kladdkaka så har man ägg och vad gör man då om man inte ha några? Haha. Jo, man letar på ett recept på kladdkaka utan ägg. Det fanns och nu står min kladdkaka i ugnen och ska stå i 20-25minuter till. Halv elva på kvällen, lagom tid.

Jag kan bjuda på receptet ifall ni vill ha det: (tänkte ge er en frestande bild, men bloggen gick visst inte med på det)
2½ dl socker
50g smör eller margarin (smält)
2½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
1½ dl mjölk

1) Vispa socker, det smälta smöret och 1msk mjölk poröst.
2) Blanda ihop resten av de torra ingredienserna och tillsätt växelvis resten av mjölken.
3) Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar botten.
4) Grädda i 150° i 35-40min.

Servera med vispad grädde.
Thats it!

Bara att hoppas på att den är lika god som de kladdkakorna med ägg. Någon som vet? :) ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0