Dag 22 - Vad skiljer dig från mängden.

Ja.. vad ska jag säga. Samtidigt som jag tror att allt gör mig till en helt annan person så känns det ibland som om det finns vissa likheter med resten av folket - men nja?

Jag har alltid sagt att jag är en sån som inte bryr mig ett dugg i vad andra tycker, delvis stämmer det. Jag har inte gått in i butiker och köpt dom där byxorna som är "inne" just nu. Inte något som har med kläder att göra är något som omvärlden styr utan det är bara mina egna val där. Mitt eget tycke. Jag tycker inte om att klä mig i samma kläder som alla andra - tyvärr blir det ju lätt så ändå med tanke på att jag gillar t.ex. Gina Tricot.

Men allt har ju egentligen inte med kläder och mode att göra. Det är mycket som hör till att skilja sig från mängden egentligen ju..

På något vis tror jag nog att jag på något vis kan räknas som extremt tråkig för att jag ibland verkligen följer min egen vilja. T.ex. orkar inte hänga med ut på krogen / följer med ut men håller mig nykter. Många undrar varför man är nykter? Men för mig är inte det viktiga att få i mig dricka utan att ha kul.. och tro det eller ej men man kan ha kul utan alkohol ;) Det vet jag att många vet, men vissa gör säkerligen inte det heller. På så sätt väljer jag alltså det lite billigare och säkrare sättet att ha kul med vänner, att vara nykter. Inte jämt såklart, men har blivit allt fler gånger den senaste tiden. Och ja, krogen är tråkig i mina ögon - det skiljer nog mig från mängden på ett sätt också, haha!

Kort sagt är det väl helt enkelt så att jag bara följer mina egna val. Jag står för vad jag tycker och jag bryr mig inte om vad andra tycker. Självfallet är jag ingen som skiter i vad andra tycker på det viset att folk såras eller liknande för det om något hatar jag - att skita totalt i andra och bara bry sig om sig själv, så är jag verkligen inte!

Jag sitter inte direkt och påstår att mängden nu bara följer varandra och aldrig går efter sitt eget tycke. Jag säger heller inte att dom inte kan stå för vad dom tycker. För jag vet att alla till en viss del gör det. Det jag menar är att; när jag väl följer mina egna val, så blir det antagligen lite annorlunda mot vad mängdens val blir.

Jag måste även få lägga till att jag är lite utstickande från mängden när det gäller att träffa kärleken - haha ja det var väl inte det normalaste sättet jag träffade Sebbe på. Men så är det, haha.

På tal om Sebbe så sa han att det som skiljer mig från mängden är.. att jag är tillsammans med honom ;) Smart där för (vad jag vet;)) är det inte många andra som är det, haha! Vad han vet också för den delen eftersom att det var han som skrev det. Ja, väldigt smart pojkvän där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0