Dag 28 - En bild på dig för ett år sedan och nu, hur har du ändrats sen dess.


2009-10-30


2010-10-31




Ja hur har jag förändrats sen dess? Jag vet faktiskt inte om jag kan påstå att jag har ändrats allt för mycket. Nu menar jag inte utseendemässigt utan till sättet. Har jag änrats till utseendet så ser ni ju det ovan?

Vad kan ha ändrats då? Jag kollade bakåt lite i bloggen. Läste inlägg från oktober-november för att få någon överblick över det hela.

För ett år sedan har jag i princip precis blivit tillsammans med Sebbe. Jag gick fortfarandre i skolan och jag var livrädd för vad som skulle ske med mitt liv. Jag hade nyligen fyllt 18 och jag försökte fixa ett legg eftersom att jag inte gjort det tidigare.

Om skolan så stod det mest saker som "jag borde jag plugga jag har en uppgift som ska vara klar idag men troligtvis hinns det inte med, men ja.. jag lär väl plugga nu då". Trots alla dessa meningar så gick jag ur skolan med G som sämsta betyg. VG fanns alltså också med på slutbetygspappret. När jag läser detta idag blir jag mest förbannad på mig själv. Jag menar, varför inte ta tag i pluggandet på en gång istället för att bara "jag borde men vi får se om jag hinner"? Jag skulle hunnit så mycket mer om jag bara hade skräpt mig! Jag tror faktiskt ärligt at jag hade klarat skolan med snäppet bättre betyg om jag hade tänkt som jag gör nu, då. Visserligen vågar jag inte "kaxa" upp mig och säga att jag var dålig då, hade jag haft alla skoluppg. idag hade jag nog inte varit lika säker på att jag hade skött det bättre.

Om grejen med att fixa legg stod det mest att jag var ledsen för att jag inte skulle hinna få legget för att köra en krogdebut med tjejerna. Idag vill jag knappt ut på krogen.

Angående att jag var rädd för vad som skulle ske med resten av mitt liv. I ett inlägg stod det en massa, det var blandat om både Sebbe, skola och famtiden. Jag var verkligen inte hundra på om jag skulle fortsätta mitt liv med Sebbe - alltså om det skulle hålla i sig. Jag hade någonstans skrivit att jag "om några år vill kunna flytta tillsammans med Sebbe". Vad jag inte visste då var att allt på något vis skulle gå väldigt fort. Det hann bara gå ett år och sen skulle vi vara i full gång med att flytta.

Kort sagt är det nog mest sådant som ändrats. Mina tankar och saker. Jag som person har inte ändrats speciellt mycket tror jag. Eller okej, jag är lite modigare idag om jag ska vara ärlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0