Kladdkaka.

Nu kommer mitt inlägg på den mycket svåra kladdkakan. Typ alla vet väl hur man gör en? Haha, men i alla fall ;)

Jag använde i alla fall:
2 ägg
2½ dl socker
5 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100g smör (smält)
1 dl mjöl
½ tsk salt

Enligt receptet så ska du göra såhär:
1. Sätt ugnen på 175°
2. Smält smöret
3. Vispa ägg och socker
4. Blanda samman med resten av ingredienserna
5. Häll ner smeten i en smörad och bröad form
6. Grädda i 15-20 minuter (beroende på hur kladdig du vill ha den)
7. Låt svalna och servera med grädde/glass

Sista punkten följde jag lite, jag hade grädde. Fast jag hade även bär till! Blåbär&Hallon.


Inte världens bästa bild men, haha!


Kommentarer
Postat av: Elin =) 19 år och mamma till Molly <3

Här ligger man och är magsjuk... Och du lägger upp en bild på en kladdkaka.. Buhu :'(



Den såg väldigt god ut iaf :)

<3<3

2011-04-10 @ 12:24:36
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Elin =) 19 år och mamma till Molly <3

Ett i grundby :P <3

2011-04-10 @ 13:12:30
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0