Helgen

Måste börja med att berätta vad jag har för en underlig katt! Jag gick nämligen in i sovrummet igår efter att jag, Amanda och älsk hade kollat klart på en film. Då ser jag först Burken sitta på min byrå och glo upp på väggen - "jaha har det kommit in någon fluga du jagar" tänkte jag. Kollar upp mot väggen och vad ser jag? Jo.. en MOASAD insekt så långt upp på väggen man kan komma!?
 
Allt detta tydde självfallet på att Burken hade hoppat upp för att fånga den. En del av den levde fortfarande så just därför satt hon fortfarande och glodde på den. Amanda fick komma och kolla och hon trodde inte alls på min teori, liksom hur fan kan hon ha kommit dit? ;) Men shi fick hon.. efter att vi setat där en pyttestund så poff hoppar kattjäkeln upp efter den levande delen! Kan ju meddela att den delen inte längre sitter kvar så alltså hoppade hon till samma ställe två gånger.. Så ja, min katt kan hoppa ;)
 
 I den röda pricken ser ni kanske en liten svart prick? Det är en insekt som dragits ut på tapeten (den är typ 1cm långt sträck nu) och ja.. nu ser det kanske inte ut som om dedär är ett jättehopp. Men det är högre på ritkitg.. galen katt!

Nåja. Nog om det. Amanda har ju varit här och umgåts sen igår. Så gårdagen bestod väl inte av så mycket, lite tjockande och sen mot kvällen blev det film. Idag har vi hunnit gått i lite butiker innan hon tillslut begav sig hemåt igen - eftersom att hon skulle på bio ;)

Hem från butikerna hade jag i alla fall någonting med mig. Min fina vän köpte nämligen kläder till bebis, två-pack pyjamas (den var neutral) och sen hoppas hon visst på att vi ska få en pojk för hon köpte killkläder till den ;) Haha! Men jag tackar så snällt ändå jag, fina vän :)

Men men. Nu ska jag visa vad jag köpte plus lite storleksskillnad på två bodysar jag köpt förut, som är båda i strl 50!
 
 
Ni som vet hur strl 50 ser ut, den till vänster är nog normal. Så ni kan ju bara ana hur liten den till höger är. Typ 40 eller 44? Lite underligt ;)
 
Jag kunde inte låta bli att köpa grisen. Supersöt plus att om man lägger den på rygg/mage så är det som en kudde, väldigt smart ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0