VARNING till känsliga magar här!!!

Ja som ni ser ovan. Jag kommer visa en lite ofräch bild nedan, så om ni är känsliga så kolla INTE!

Nu ska jag först berätta om våran dag. Sebbe skulle nämligen ta bort sitt gips idag, 11.20. Vi tänkte att vi skulle åka iväg strax efter 10 så som tänkt så gick vi ut mot bilen den tiden, vad märker vi då? Jo att bilen, som Sebbe aldrig kan låsa förardörren på, är låst! Liksom vad är oddsen?

Första tanken var att vi tar bussen, men efter att märkt att ingen buss gick i passande så blev det värre. Slutade med att Sebbe fick ringa sin jobbarkompis och höra om han kunde köra/om vi kunde låna hans bil. (fast innan han ringde så fick jag lov att kopiera över alla hans kontakter från sim-kortet till mobilen för dom fanns inte kvar då han haft mobilen på lagning, allt för att man har brottom va?) Som tur var så fick vi låna bilen. Sebbe tog sina långa ben och sprang, sprang alltså till sin jobbarkompist för att hämta bilen, plockade sen upp mig och vi börjar åka.

Efter 3-5 min i bilen så ser vi blåljus i backspegeln, liksom ja, nu var det väl kört här då. Men neeeej vet ni va? Lite lycka hade vi med oss, för dom svängde efter en annan bil, andas uuuut...

11.25 var vi framme.

Varför man blev stressad och hade lite brottom kan man ju undra, vi fick ju liksom vänta ca 40min innan vi fick gå in och ja, anledningen till att vi fick gå in och sätta oss i ett rum var för att Sebbe gick och sa till - han blev rätt otålig där. Väl i rummet tog sköterskan bort gips och sen väntade vi kanske 10min till innan läkaren kom. När han väl kom så tog han först bort stiften. Usch, såg inte direkt skönt ut... Sen stack han iväg igen för att vi skulle vänta lite innan han gjorde klart. Hur lång tid då tror ni? Åhjo, ca 1-1,5 timme!

Sen kom läkaren tillbaka. Gjorde klart det han skulle. Sydde de små "stifthålen" och lade sen på bandage. Sen fick vi vänta några minuter till för att dom skulle kolla på lite planering och sen när dom kommer tillbaka så säger dom att han sen ska få en plastskena som stöd när detta är borttaget, det slutar med att han redan idag fick en liten gipsskena.

Vi kom därifrån kanske halv tre? Och på måndag ska vi tillbaka. Hoppas på mindre väntetid då.

Nu kommer i alla fall bilderna. Men börjar mjukt, kära Maya från igår. Vi hade filmmys jag och Sebbe, så hon ville också vara med :)




NU VARNIG VARNING!





Höhö, ser ni stiften? ;)


Och såhär vit och fin är den nu, äntligen..


Kommentarer
Postat av: Elin=) 19 år och mamma till Molly<3

Usch och blä :P

2012-01-09 @ 15:24:57
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0