Här var det dött..

Får väl börja med att be om ursäkt för kass update. Men hur som helst så kan jag gottgöra det genom lite bilprat...



Som ni kanske läste sist så skulle vi till Strängnäs för att Rallycross säsongen drog igång lite halvhjärtat. Med halvhjärtat så menar jag att det, som jag också nämnde, inte var en vanlig tävling utan på lördagen var det träning hela dagen - de fick alltså åkta och träna hur mycket de ville - vilket Sebbe verkligen behövde efter allt sitt bilstrul! Och på söndagen var det paralellrace där de körde 2 åt gången. Alltså 2 personer som kör mot varandra, ni förstår? ;)

Så såhär blev den helgen;

Lördag: Vi inväntar att allt ska börja och så fort tiden är kommen så rullar Sebbe iväg med sin bil.. efter ett halvt varv hör vi att det låter konstigt. Nej, jag skojar inte. Det var faktiskt sant, några meter senare stannade Sebbe bilen då hans koplingspedal liksom bara försvann rakt ner i golvet. Ja.. för er som kan bilar så kommer bilden nedan säga en hel del. Men jag kan i alla fall med mina termer säga att växellådan och massa fler grejer vart kaputt och nej, det gick inte att köra något mer.

Sa jag inte nyss att Sebbe BEHÖVDE köra? Jo det sa jag..



Nåja. Sebbe begav sig hemåt. Jag stannade kvar i husvagnen med mamma och pappa för att få göra något annorlunda av helgen. Sebbe sa att han skulle komma tillbaka mot kvällningen och umgås, vilket ju var en trevlig sak att säga när han har ett nytt ras att fixa.

Senare på kvällen ringer han
S: Kan ni gå och kolla om jag kan anmäla mig till imorgon igen?
E: Vadå har ni fixat det?
S: Ja, ring upp när ni kollat om det går

Alltså, för er som är kunniga kanske ni fattar att det här inte alla gånger är något man fixar på några timmar? Jag vart helt paff och självfallet glad!

Så sen halv tolv på natten kommer han tillbaka till Strängnäs med en hel bil, som går att köra!

Så söndagen fick han köra sina två heat och fick istället se detta som sin lillla träning då tävlingen i sig är helt värdelös för honom då han inte hade en chans eftersom de flesta bilarna var i en klass värre än honom.

Sen kom Valborg. Vi åt god mat hemma hos svärföräldrarna och senare mot kvällen åkte vi till några vänner och umgicks och drack lite. Robin och Maddis hade även med sig sin lilla tösabit så tänkte bjussa på en kass bild på hennes och älsklingen ♥


Mysigast var väl att hon hela tiden satt där och flinade en massa när hon var hos honom, hih!


I helgen så har det åter igen varit Rallycross, denna gång i Arboga. Vi begav oss ditåt runt tre på fredagen för att åter igen vara där dagen innan, det är bara så att kan vi göra så då gör vi så - ni förstår. Under kvällen blev det bara äta lite, gå banan, bara umgås lite. Sen gick vi och la oss rätt tidigt för jag var dötrött och man vaknar alltid tidigare än sin egen väckerklocka när man är på sådan ställen.

T.ex. pappa ställde sin klocka på halv 8 och Sebbe ställde sin på 8. Innan sju vaknar alla av olika bilar och övriga ljud som kommer där utifrån. Fast det var visserligen bara Sebbe som gick upp - runt sju. Vi andra låg i alla fall kvar och drog oss tills pappas klocka ringde.

Kort sagt om dagen för nu börjar jag tröttna på att skriva och det börjar bli brottom med maten!

Träningen gick bra, bilen höll, han och en hel drös till råkade till och med köra ett extra varv - men vad gör det ;)

Första heatet gick också bra, dock blev han lite väl hindrad då en bil råkade ställa sig på sida mitt framför honom så han inte kom någonstans förrän bilen hade backat undan.

Andra heatet gick också bra men även där blev han lite hindrad då en bil fick lite fladder och körde rakt in i honom så dom kom lite långt ut och alla körde om dom på innern, suuurt. Haha.

Sista heatet gick mycket bättre och ja.. tiderna räckte inte till någon final men det är ju nästan final för oss att bilen höll hela helgen!

Så, nu måste jag skala potatis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0