Full fart!

Äntligen har barnet somnat och sambon ligger uppe och i alla fall försöker somna. Han har ju inte ens fått en halvtimme att varva ner innan sängdags då han verkligen jobbade på ända tills jag sa åt honom att ge sig och gå och sova. Nå måtta får det ju vara ;)
 
Hur som helst. Kass uppdatering här betyder oftast att man gjort någonting annat kul. Har vi det då? Ja men visst.
 
I fredags blev det som jag nämnde sist, att riva ner allt som har med altan att göra - ja förutom golvet då förstår med tanke på att det är original och hör till alla lägenheter från början. Så innan vi for över till Uppsala för att sälja iväg Sebbes buss så rev han ner tak, staket och allt där till.
 
 
Vart sjukt bra då allt blev mycket mer öppet och vi har ju även sol! Hade vi ingen aning om ;) Skönt!
 
Sen blev det lördag och då började vi dagen med att åka iväg med sopor och sen köpa hem lite nytt virke. Virket skulle Sebbe ha för att bygga ett nytt staket mellan oss och grannarna som vi hade gemensam altan med, känns bättre sen tills Emil kommer börja springa runt och så man ser bättre vad som är ditt och mitt, haha.
 
 
Som ni kanske ser så slets även den gröna mattan bort, äntligen! Dock ser man ju också att det doldes en "snygg" skarv mitt på också.. Men den är fixad, händig man fixar ;)
 
Söndag, idag. Ja, började med att åka till soptippen, igen. Med tanke på hur mycket folk det var på lördagen så tänkte vi att vi åker dit så vi är där innan dom öppnar, ja men jo tjena det var det ju fler som tänkte - för det var självfallet kö utanför när vi kom. Men men, var bara att vänta snällt och sen slänga och istället för att åka fler vändor med resten av skräpet så stack vi först till Byggmax för att köpa mer virke och sen över till Västerås i hopp om att hitta utemöbler och markis på Bauhaus.
 
Väl där var det kaos så Sebbe blev less, vi åkte hem och sket i det istället. Väl hemma började Sebbe bygga på golvet lite så det blir lite mer plats. Efter en stund kom Sebbes far och lillebror förbi en snabbis så då hjälptes dom åt lite så allt nästan blev klart innan dom blev tvungna att åka hem efter en snabbtitt. Sebbe fortsatte sen men tyvärr var det en planka för lite av vardera mått han hade så det får vi ta en annan dag.
 
Men inte var väl vi klara för det heller. Vi satte oss ner i soffan men lika snabbt reste vi oss och åkte in till Jysk för att kolla om de hade utemöbler och se, det hade dom ju! Så nu är det fixat också, haha. Och sen? Nej, vi var inte klara där. Vi åkte till Rusta också, där kollade vi markiser men köpte inget sånt idag utan köpte istället med oss en grill hem, så nu är min fina vän Amanda nöjd (sist hon var här gav hon Sebbe en uppgift "nästa gång jag kommer hit ska ni ha en grill" ;))
 
Sen så åkte vi hem, käkade lite pizza (oops, glömde visst mat under dagen..) och sen skruvades utemöblerna ihop.
 
 
Äntligen klara för idag, kunde man tro.... Då blev det iväg till Willys för storhandling och när vi sen var hemma så satte ju Sebbe igång att skruva ihop grillen, som jag då fick be honom vänta med tills imorgon så han kunde sova någon gång ;)
 
 
Men den är på G och dagen är slut. Imorgon ska jag försöka ta mig in med lite sopor själv, sen kanske jag ska köpa hem en låda man kan lägga stolsdynor i, såg idag att de hade en på Rusta. Men vi får se, just nu känner jag att jag bara ska slöa lite innan jag strax kryper ner under täcket jag med.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Yeeey :) vad bra det blir ute !

2013-04-30 @ 23:46:51

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0