Februari

Igår blev det mycket gjort här hemma känns det som. Jag har alltid tyckt våran hall varit så trång eftersom att det stått en fet garderob där som liksom är städskåp.. alltså ett skåp man ju behöver, men en trång hall är så jävla värdelöst!
 
Så vi började dagen med att åka till barnmorskan då det var dags för efterkontroll, och så bra - allt såg bra ut ;) Men först var planen att åka till Elin m. familj efteråt, men eftersom att hon blivit sjuk (stackars bäby <3) så blev dagen helt annan..
 
Först åkte vi hem och tog rätt på massa skit, Sebbe rev ner alla hyllor ute i förrådet eftersom att vi var tvugna att ställa ut garderoben där (vi får nämligen inte kasta dom då de tillhör lägenheten) och för att han avskydde dom -man tar vad man har om vi säger så.. - hyllplan utav en gammal spjälsäng?? Låter kanske inte allt för bra ;) Så efter typ 10 min var det rivet.. alltså vääldigt lättrivet och då hade vi tillsammans med massa annat skräp fyllt hela bilen och stack sen till till återbruket för att slänga.
 
Efter det blev det Jysk för att köpa en klocka till vardagsrummet - ni vet en sån klocka där siffrorna sitter löst på väggen liksom? Visar bild när vi satt upp den :)
 
Sen efter det så blev det en sväng över till IKEA för att köpa en hylla och lite annan förvaring till våran lilla "garderob" under trappen, allt för att kunna få bort den där jäveln i hallen! Så med oss hem hade vi då en hylla, lite förvaring och även fyra korgar till garderoben vi har uppe i sovrummet så att vi kan utnyttja den helt eftersom att den tidigare bara hade en stång, så mycket häng-kläder har vi faktiskt inte!
 
Så sen blev det hem, skruva upp hyllan och få in alla grejer på ett bra sätt under hallen och vet ni va, fasen så nöjd jag blev! Och därefter bar vi ut skiten från hallen och vips så var hallen sååå mycket bättre. Även om jag hade en tanke att jag ville kunna ha vagnen där, men då blir det ju liksom trångt igen? Haha.. vi får se hur det blir.
 
Sebbe satte även in korgarna i garderoben i sovrummet och då kunde vi tömma hans byrå med kläder så vi kan få bort den från sovrummet också, alltid skönt med lite mer plats. Sen vet jag inte om så mycket mer blev gjort, för tillslut var klockan 20 och det var dags för gladiatorerna.
 
Så så blev våran fredag. Idag är Sebbe hemma hos sina päron för att mecka lite, har fundering på att åka dit med Emil jag med för att ha något att göra, men en annan tanke var att en vän skulle komma, men hon har inte hört av sig.. vi får se hur det blir. Trist att bara sitta hemma utifall att.. Imorgon blir det åka till tippen en gång till för att släng skit som kom fram under tiden vi fixade under trappen och på måndag kommer en person och ska måla lite rör i badrummet så snart är även det klart och fy så jag längtar! Vill kunna koppla in våran tvättmaskin, kunna ställa tillbaka alla grejer och se ur allt blir där när det äntligen blir klart.

MEN, jag tänker inte ställa in ett skit där förrän allt är HELT klart.. med andra ord ska vi ha hit ett nytt badrumsskåp först också och sen får vi se om det är något mer som ska göra där eller ej :) Skönt ska det bli i alla fall..
 
Men nej, nu ska jag runda av, betala en liten räkning och sen göra mig i ordning lite och plocka lite här hemma. Skulle behöva städas ;)
 
Där ligger han just nu, sussar så sött ♥
 

Kommentarer
Postat av: Elin=) 20 år och tvåbarnsmamma <3

Förlåt igen <3 nästa gång ni kan komma lovar jag att vara frisk även om jag inte är det :)<3

Men ni fick ju en hel del annat fixat iaf :P

Svar: Inget att be om ursäkt för, är du sjuk så är du sjuk! :) Kommer alltid fler gånger :D <3 <3
Evelina Fahlström

2013-02-05 @ 19:22:30
URL: http://elinskogsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0