Sammanfattning av 2012

Ja, för att försöka sammanfatta året som gått så har jag kollat igenom lite bilder och min almenacka. Hur ska man annars minnas? Haha eller okej, minns ju en del ändå ;) Här kommer i alla fall mitt föregående år!
 
Året började med att fira in det hemma hos mina föräldrar i Norberg, tillsammans med Sebbe och även hans föräldrar. Ett annorlunda men mycket trevligt nyår med biljard och god mat!
 
Sebbe som bröt sin hand på julbordet med hans jobb i slutet utav 2011 fick börja sitt år med att ta bort gipset, skönt både för honom och för mig ;) höhö. Även om året började med en gipsad hand på Sebbe så gick vi in på året med en inställning på att vara lite nyttigare då vi båda sett att våra magar inte såg ut som förr, haha.. Så ja, vi fick in på att promenera/springa och försöka äta lite nyttigare. Kanske ska påpeka också att detta bara höll i sig cirka en vecka..
 
 
På jobbet så fick jag även vara med för första gången på en fotografering för den nya kollektionen, spännande att få se hur allt gick till bakom kameran :)
 
Mitt första lite större/dyrare köp sen jag började få lön blev en ny soffa, som jag än idag är hur nöjd som helst med.
 
 
Måste även få lov och säga att vi varit på ovanligt många dop i år och det första var i mars då min lille kusin Meja döptes :)
 
 
Under det dopet så misstänkte vi att jag var gravid men vi hade ännu inte fått något + på stickan men, den 15e mars så kom det! Vi skulle bli föräldrar!
 
 
Med det så fick jag en känsla utav att Sebbes gamla passat som inte gick att låsa och som vi inte kunde öppna bakluckan på - hade gjort sitt! Så två dagar senare åkte vi och köpte oss en ny bil. Sebbes Passat.
 
 
Som jag skrev i 2011's års-sammanfattning så hade vi två vänner som hade beräknade bebisar i mars. Den första kom den 25e. Robin och Maddis (från början Sebbes kompisar) fick en liten Melissa! Och två dagar efter, 27e, så kom Elin och Jockes (från början mina kompisar) andra barn, Eddie.
 
 
Däremellan så hann jag och fina älsklingen även fira 2½ år tillsammans!
 
Fick även träffa de små nykomlingarna. Melissa som 6 dagar gammal och Eddie som 10 dagar. Vilka små fjun!
 
Eftersom att det med graviditet kommer besök hos barnmorskor och liknande så fick jag tillslut berätta på jobbet om att vi skulle ha barn för att jag skulle få gå ifrån en morgon eftersom att det var dags för inskrivningen. Blev ju till att berätta lite tidigare än jag egentligen hade tänkt, men men. Skulle något hända så skulle de på jobbet ändå få veta! Alla blev väldigt glada och även lite överraskade, men inte allt för överraskade ändå ;)
 
Med graviditeten så tillkom även en del sökande efter större boende då vi kände att våran lilla tvåa kanske inte skulle duga allt för länge. Kanske i början, men sen skulle det bara bli jobbigt.
 
Fick även lite lyx med jobbet utav cheferna med god mat, övernattning på hotel och skönt realex i Stockholm. Ibland har vi det bara för bra.
 
 
Bokade barnvagnen i maj! Sånt får en alltig att längta lite extra ♥
 
Sen var det dags för årets andra dop. Sebbes kusinbarn Molly!
 
 
Tidigare hade jag lovat Sebbe och i samband med det, även mig själv. Att en vacker dag skulle jag ta tag i ett körkort. Så som mål sa jag att innan vi får barn ska jag ha ett så nu kände jag att ja, kanske var det dags. Så efter att inte kört bil på bra bra länge så övningskörde jag nu tillsammans med mamma och pappa hela vägen från Uppsala hem till Enköping. Några motorstopp blev det igenom Uppsala och alla kaosartade rondeller, way to much traffic! Tre dagar senare så gick jag även till körskolan för att hämta upp ett schema. En intensivkurs var nu bokad!
 
Sen kom en av årets alla höjdpunkter. Vi skulle få se våran skrutt i magen och vi skulle få veta ett mer exakt datum för ankomsten. Vi åkte dit inställda på att inte veta något kön så vi informerade kvinnan bakom skärmen detta, så att hon inte skulle försäga sig. Själva så var vi både ense om att det nog var en grabb där inne, vi tyckte oss minsann se en liten snopp! Men, detta höll vi för oss själva och höll oss även ifrån att lita helt på vad våra ögon tycktes se. Datumet blev sagt den 16e november (något måste blivit fel för i datan har det alltid stått 15e och det var då det var 40 fulla, så troligtvis sa hon fel)
 
 
Den 17e juni kom och det betydde att jag och sambon nu varit förlovade hela 2 år!
 
Tredje dopet för i år, denna gången Eddie.
 
Vi fick även för oss att kolla på ett hus under detta år, ett hus som vi verkligen gillade men som vi tillslut bestämde oss för att tacka nej till trots allt. Man kan inte få allt här i världen och hus kommer det komma fler av. Ett sånt köp ska man aldrig skynda på!
 
Sen kom juli och då började min intensivkurs med lite teori. Som egentligen kändes rätt ovärde. Allt är ju nästan bara sunt förnuft. Tror jag gick på hälften utav lektionerna sen kände jag bara att jag och min mage och rygg inte orkade gå dit länge. Jag pluggade på hemma istället med prov över internet.
 
 
Tog sen en liten paus från pluggandet och begav mig till Motala som jag gjort de senaste åren. Tillsammans med Sebbe såklart men även med Robin, Maddis och deras lilla Melissa.
 
 
När vi kom hem därifrån så var det dags för årets fjärde och sista dop, Melissa!
 
 
Åkte även till Grönalund tillsammans med Sebbe och hans mamma, pappa och lillebror. Men innan vi åkte dit så var vi på en lägenhetsvisning på ett radhus.
 
 
Sen var det dags att börja intensivkursen på riktigt, genom att köra bil! Vilket bara blev bättre och bättre. Men i och med detta så kände jag även att jag ju måste ha en bil, så mitt i allt körande på körskolan så åkte jag och Sebbe över till Stockholm för att provköra en bil, blev ju Sebbe som fick provköra men han är ju den som är kunnig också så ;) Så ja, mitt i min intensivkurs - utav att veta om jag faktiskt kommer få dedär körkortet, så köpte jag mig en bil. En alldeles egen - Audi.
 
 
Men tillslut så började jag känna hopp för när teoriprovet kom så gick jag därifrån helt godkänd! Vem kunde ana? Jag som aldrig gillat dedär med att plugga.
 
Uppkörningen i Enköping skulle göras den 9e augusti men där kuggade jag och kände mig så jävla värdelös. Men det varade bara en månad för den 12e september fick jag en ny uppkörning i Sala och då fixade jag det galant, han hade ingenting och säga till om förutom; Grattis till körkortet!
 
 
Radhuset vi kollade på innan Grönalund blev vårat så den 21a september flyttade vi in. Då blev det även till att åka och hämta ut våran fina barnvagn eftersom att vi hade plats! Jag och älskade sambon firade nu även in vårat tredje år tillsammans!
 
 
Bebis födelsedag började sen närma sig och för att få något kul att göra innan bebis kom så begav jag och Sebbe oss till norberg på min födelsedag för att fira min bror och hans vän som då hade en gemensam 30års fest!
 
BF kom och gick, men bara två dagar över. Den 17e novemver så kom han. Grabben vi väntade på i dessa 9 månader. En förlossning som pågick (från inskrivning till född) ca 4½ timme :) Emil kom till oss och sen dess har livet en helt annan mening!
 
 
Dagen efter att Emil kom till världen så åkte vi hem till vårat eget boende. Där vi nu skulle skapa våra egna rutiner och leva vårat egna liv.
 
 
Sen börjar året ta slut. Emil firade sin första jul tillsammans med mig hemma hos John och Ann-Sofie tillsammans med dom, hans mormor, morfar, morbror Robert och hans gammelmormor.
 
 
Köpte även en systemkamera i julklappa till oss själva. Helt klart värt att ha när man har skrutten.
 
 
Året avslutades sen tillsammans med älskling och såklart lille Emil hemma hos Robin, Maddis och Melissa tillsammans med ett annat par och deras son. En liten familjesamling med god mat fick det bli :)
 
Behöver jag nämna att Emil skrek då han hade haft bajs i sin blöja en stund så medans raketer smällde och folk skålade gott nytt år runt om i landet så böt jag en blöja på min son. Kanske visar det vad jag har att vänta mig detta år, 2013. Familjelivet ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0