Kläder

Jaha. Kollar lite i bloggen här, ja jag har vart lite seg på sista tiden och har upptäckte också att jag inte nämnt att Emils andra tand nu mera är uppe! Så nu är tandborste och tandkräm inhandlad och småttingarna borstas morgon och kväll, oj så han växer!
 
I förrgår så kom min käre mor och ena brodern hit för att ta hand om Emil under några timmar. Jag hade nämligen tackat ja till att åka ut och hjälpa till på jobbet nu när de hat så mycket att göra innan de alla tar sin semester. Så jag åkte dit, utan min fina Emil, hjälpte S att inventera lite gamla plagg och fikade en snabbis med alla mysisar under lunchen innan jag sen, efter fyra timmar, åkte hemåt igen.
 
Annorlunda att jobba. Än mer annorlunda att vara ifrån min buse. Men det behövs kanske ibland det med.
 
Hur som helst så hade allt gått toppenbra här hemma, han hade fått gröt (eftersom att han vaknade samtidigt som dom kom typ), sovit och fått ett till mål mat precis innan jag kom hem. Alltså behövde inte jag göra mycket mer än att busa med honom när jag kom hem, haha.
 
Men bus blev det inte, vi tog en tripp in till stan istället eftersom att skrutten behövde ett gäng nya dregglisar. Köpte även med en tröja, t-shirt och två par byxor.
 
Dock är ju Åhlens lite dumma med sina 62-68 och 74-80 storlekar. Emil har just nu 68 men kan ha vissa 74, alltså HELT onödigt att köpa 68. Men då är ju frågan, 62-68 är för 4-6 månader och 74-80 är för 9-12 månader. Vad hände med 6-9 månader då? Hallååå! Men nåja, det dög - var bara ett par byxor som var way to big runt magen.
 
Kikade även in genom dörren på Scoop och fick se lite folk jag kände igen så de kom ut och sa hej och hälsade på Emil liten sväng innan vi sen åkte hemåt igen.
 
 
 
 
Googel-bilder funkar ju det med ;) Dock hittar man ju inte så lätt allting. Saknas sju dregglisar (tror jag?) och ett par byxor då.
 
Ikväll kommer förresten Sebbes lillebror och sover kvar här tills på lördag :)

Kommentarer
Postat av: John

Kan han ha nå av Ullared kläderna än då? :)

2013-06-27 @ 18:27:20

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0