Ledig mitt i veckan

Valborg kom och försvann. Igår när Sebbe kom hem från jobbet så firade vi inte Valborg på något speciellt sätt, rättare sagt inte på något sätt alls!
 
Jag gick runt här hemma och hade ström, strömlöst, ström, strömlöst och så vidare kanske 5-6 gånger på tio minuter, enda tills det bara sa tjoff och så försvann strömmen och höll sig borta bra länge. Klockan började närma sig "dags att börja med maten" så jag skickade iväg ett sms till Sebbe om att han kanske skulle köpa med sig någon färdig mat hem, men se, kanske tio minuter efter det så kom strömmen tillbaka och vi fick behålla den resten av kvällen. Snällt ;)
 
Kanske ska lägga till att vi blev utan ström i måndagskväll också så vi satt här några timmar utan ström då också. När den väl kom tillbaka hade jag tänkte klicka in här och lämna några rader men så då ville inte internetet gå igång istället. Men idag så.
 
Vi har spenderat dagen idag med att fixa lite på baksidan. Började med att åka över till Uppsala för att hämta ut Sebbes nya förlovningsring. För jag har väl berättat att han fick köpa en ny eftersom att hans gick av? Efter det så åkte vi över till Plantagen för att köpa hem jord för att kunna så nytt gräs och även kolla efter några roliga blommor eller liknande.
 
Väl hemma tog Sebbe tag i att fixa gräsmattan men det visade sig att våra fyra säckar med jord tydligen inte räckte, men som tur var skulle mamma, pappa, bror R och mormor komma på besök så de fick köpa med sig åtta säckar till på vägen hit, höhö.
 
Så nu är gräsmattan sådd, kommer ju dock bara vara en tråkig jordgård denna vinter, men det är som det är det. Grillpremiär blev det idag också, mums. Måste få lov att säga att jag är riktigt nöjd med våran fina altan nu, soligt, öppet, helt klart superbra! Måste berömma min fina fästman som gjort allt detta. Ja, för även om jag hela tiden skriver Vi, så är det helt klart han som gjort exakt allt. Ja förutom jag idag då som satte ihop dynlådan ;) Haha!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0