Ensam

Min lilla familj har lämnat mig idag. Eller så sa jag lite smidigt att Sebbe kunde ta med sig Emil till farmor och farfar så fick jag lite ensamtid. Ja för ibland kan det vara skönt att bara vara också :)
 
Hur som helst. Igår blev en annorlunda kväll. Det började med att Emil sov sin middagsvila i min famn medans vi gick igenom Willys för lite småköp, sov i bilen tills vi kom hem men vaknade då jag skulle ta honom ut ur bilen. Med andra ord, en kort middagsvila.
 
Så vid sju började han kinka och jag tog med mig vällingen upp och se där somnade han. Klockan sju!
 
Men ja, inte hade jag väl tänk att det skulle förbli. Lagom till Idol hör jag honom börja gråta, driver du?! Gick upp och på en minut somnade han om i famnen, jag kunde lägga ner honom och han sov vidare. Sen sov han, hela kvällen! En gång till gnydde han till men jag hann bara gå fram till trappan sen var han tyst igen så jag han liksom inte ens gå upp, med andra ord var det bara lite gnyl å gnöl ;)
 
Hur som helst, imorse vaknade han strax efter åtta och hade alltså sovit en helt natt från klockan sju kvällen innan, helt sjukt! Men ändå skönt - att jag och min stora älskling kunde umgås helt själva - inte direkt ofta det sker om man säger så. Haha.
 
Dagen idag började jag i alla fall med att ta ett skönt bad och nu ska jag nog slå igång en film :) Återstår att se när mina killar kommer hem, men troligvis blir det inte förrän mot kvällen.
 
Klicka för större.
Emil smutsgris busar ute och sist men inte minst har han lärt sig hur han ska komma upp i soffan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0