23:49

Svar till Amandapanda som säger "do it" när jag skriver att jag är shoppingsugen.
 
1. Ge mig pengar
2. Svårt att shoppa själv med Emil på dagarna - i alla fall när man måste prova massa kläder ;)
 
 
Idag har jag och Emil inte gjort något speciellt. Emil står flera gånger om dagen nu, nästan varje gång man ställer ner honom på golvet. Men när jag säger står, så handlar det ännu bara om få sekunder. Han har dock varit uppe i att stå runt 30sekunder och en gång blev det även så han stor och balanserade på ett ben, haha!
 
Men det går framåt. Innan onsdagen förra veckan så smällde han sig ALLTID ner på rumpan så fort man släppte hans hand, så duktig han är nu! :)
 
Annars då? Jag funderar på att åka över till Västerås. Skulle behöva köpa dörrarna till Emils garderob men skulle även vilja köpa en hel del nya kläder. Det tråkiga just nu är att ingenting är lätt när man är själv...
 
För det första, hur ska jag lyckas få med mig dörrarna som är 160 långa och Emil? Jag kan ju inte ha Emil i barnvagnen för där kan jag inte ha dörrarna och jag kan inte ha dörrarna på en sån där kärra som man ska ha, för vart ska jag då göra av Emil? Sånna jädras problem.
 
Och dedär med att shoppa kläder till mig själv, själv(!).. nej vet ni vad. Hur glad ska han bli av att sitta och glo när jag ska testa massa kläder. Har hänt att jag shoppat till mig själv några (någon?) gånger,  men det gör jag nog inte om.
 
Först fick han sitta i vagnen med handtaget till vagnen in i provrummet så jag såg att han var kvar, men för att kunna stänga provrummet och ändå se Emil så ja, det gick ju inte. Slutade då med att jag satte ner Emil på golvet i provrummet samtidigt som jag försökte prova kläder. Lyckat...
 
Så nej. Vi får se hur det blir helt enkelt.
 
Duktiga älskade du ♥
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Du kan ju faktiskt ta med dig någon när du handlar kläder! ;) så omöjligt är de väl inte :) lite barnvakt en sväng kanske.

2013-10-17 @ 22:59:14

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0