Nördhelg

Det kassa inlägget som kom upp sist var från mobilen för ovanlighetens skull så ni får ursäkt att bilderna liksom slank lite ut ur bild. Men men, man såg ju bra ändå ;)
 
Som jag nämnde så var vinterklädseln klar. Så skönt! Dock är det inte så lätt kan jag tycka, att hitta skor speciellt. Jag hade kollat in ett par på Staduims hemsida, från Everest, dock gav vi upp att kolla på dom skorna i butiken då det var mycket folk och ja, vi orkade inte helt enkelt. På håll kunde vi inte se dom stå någonstans i alla fall.
 
Så vi gick istället in på Intersport men började direkt med att fråga om deras minsta strl och det visade sig ju vara ungefär sisådär strl 23! Nej, han har inte så stor fötter ännu. Han har 19 på dom han haft hittills i sitt liv.
 
Vi trippade därför vidare till Dinsko. Jag ville ju gärna se till att det blev ett par ordentliga skor (t.ex Everest) så att plutten inte fryser om fossingarna, men jag plockade ut alla möjliga skor - både höst och vinter - och frågade en som jobbade om vilka som var bäst. Ett par utav dom var Kavat så troligen var väl dom bäst, men de är ju så satans dyra också.
 
Hur som helst hade hon en vän/kund som hade köpt ett par utav dom och hon hade varit supernöjd - varken kall eller blöt om fötterna, så dom fick det bli. Vinterskor alltså. Och så plockade vi ju med oss ett par fodrade gummistövlar som höstskor. Båda blev i strl 20 (minsta dom hade) och det blir nog perfekt :)
 
Men nog om skor. Resten utav helgen har varit rättså nördig. Sebbe har suttit fast i GTA och jag har slagit mig ner i min lilla The Sims värld, hur länge sen som helst! Men skönt var det, att bara sitta och umgås fast ändå inte ;) haha.. I lördags satt vi hur som helst uppe ända till klockan närmade sig två på natten, ops!
 
Bli inte rädda bara, Emil har också fått uppmärksamhet ;)
 
Sen igår så hoppade Sebbe och Emil in i Passaten och åkte mot Uppsala och därefter hoppade jag in i Audin och åkte efter. Så nu är min bil kvar där (Audin alltså) för att svärfar ska fixa lite rost på den nu innan vintern kommer :) Får hoppas allt går bra!
 
Men nej, nu ska jag ta och värma på en panpizza och kolla runt lite på internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0