Gott och blandat

Nu har jag fått lite klagomål från Amanda om att jag är lite kass på att uppdatera (förstår inte alls vad hon menar?) så jag lär väl uppdatera er lite då kanske ;)
 
Dagen före julafton så körde jag och Sebbe uppesittarkväll. Mot slutet kom även Emil ner så han fick vara med tills allt var slut. Ingen vinst för oss!
 
På julafton var det allt sista fix innan gästerna skulle komma. Blev Sebbes mamma, lillebror och storebror (pappan var hemma och var sjuk och Mickes sambo var hos sina föräldrar) och sen mamma, pappa, mina bröder och min mormor.
 
Barnen (läs Emil) var så nöjd över alla julklappar och slet upp paket efter paket. Ellie lekte mest med papper men i efterhand så har hon lekt nöjt med sakerna hon med. Haha. Kanske ska försöka summera vad barnen fick också.. Så jag har det uppskrivet ;)
 
Emil:
Ett bilgarage - från morbror John
Ett pussel - (blev osäker nu, men tror det var från mormor och morfar)
Tandborste - från mormor och morfar
Tvål - från mormor och morfar
Vägarbetsfordon - från mamma och pappa
Två lastbilar - från mamma och pappa
En lastbilstrailer med tillhörande bilar - från mamma och pappa
Tre par byxor - från både mormor&morfar och farmor&farfar
Två tröjor - från farmor och farfar
En liten chokladkaka - från mormor och morfar
En sagobok med Bamse - från mamma och pappa
"Findus flyttar ut" bok - från farmor och farfar
En bok där man får "titta in" i bilar - från mormor och morfar
En pellesvanslös bok - från mormor och morfar
En legolastbil - från mamma och pappa
En skjorta - från farbror Micke och Tilde
Pengar - från gammelmormor
 
Ellie:
En hink med massa djur - från mamma och pappa
En docka med tillbehör - från mamma och pappa
Aktivitetsleksak "pop-up" - från mormor och morfar
Aktivitetsleksak "bollbana" - från morbror John
En pyjamas - från morbror John
Byxor - från mormor och morfar
Ett fleeceset - från farmor och farfar
Tre tröjor - från farmor och farfar
En tandborste - från mormor och morfar
En "rullande mask" - från morbror John
En telefon - från mormor och morfar
En kofta - från farbror Micke och Tilde
Pengar - från gammelmormor
Raggsockor (egentligen ingen julklapp, men ändå) - från gammelmormor
 
Gemensamt:
Tandkräm
Påfyllning till tågbanan
 
Tror jag fick med allt? Lite svårt.. borde egentligen fota så jag har full koll, hihi.
 
Nåja. Sen jul så har vi vart ute och åkt nästan varje dag. Bland annat så rullade vi hemåt mina föräldrar, eller ja, Sebbe åkte med barnen till mina föräldrar medans jag blev avsläppt i Fagersta för att få umgås med mina fina tjejer sen skolan! Supermysigt men lite trist att inte alla kunde komma såklart, men vi får ju försöka ta och styra ihop något sen igen. Fick även träffa Carros lille bebis (hon är ju dock redan fem månader så) så det var ju mysigt. ♥
 
Imorgon blev det att fara över till Eskilstuna för att fira in det nya året med andra halvan av familjen, haha.
 
Men nej. Nu ska jag ta och måla lite naglar innan vi tar och hoppar i säng. Nu har jag bjudit på lite text i alla fall!
 
1. blandat från dagen innan julafton 2. julaftonsdagen 3. julaftonskvällen
1. nöjd med ny fleece och nya raggsockor 2. jag och Carros bebis 3. Ellie idag ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Woho! 😄 / Amanda

2015-12-30 @ 22:15:06
Postat av: John

Inte för att de spelar någon roll, men Ellis bollbana va från mig 😜

Svar: Klart det spelar roll, så det ska jag ändra :D Blev lite svårt för mig att hålla koll bara, haha
Evelina Fahlström

2015-12-31 @ 02:58:08

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0