Det där med rutiner.

Ja, ni minns kanske att jag skrev mitt "jag känner mig som världens sämsta mamma"-inlägg som handlade om att Emil aldrig fått några rutiner. Helt och hållet mitt ansvar (ja Sebbe i den mån han kan bidra) att se till att han ska få rutiner i sin vardag så därav blir det att jag helt enkelt skyller allt på mig. Inte direkt så att jag kan skylla på Emil. Han är ju inte tillräckligt gammal för att säga "Äh, jag är trött så nu går jag upp och lägger mig. Godnatt" varje kväll klockan 19 och sen gå upp och lägga sig i sin säng liksom.
 
Hur som helst. Från och med måndag ska jag verkligen försöka ta tag i detta. Han blev ju liksom sjuk där veckan efter att jag skrev det å då fanns det inte på kartan att försöka dra igång rutiner mitt i det. Och att göra det nu i helgen är inte heller optimalt. Därför så startar jag på måndag.
 
Jag är ju en riktig liten tv nörd på kvällarna. Jag och Sebbe sitter ju liksom alltid i soffan på kvällarna och kollar på diverse program. T.ex. farmen, familjen annorlunda, arga snickaren VIP, osv. osv. Därför kommer jag få det lite jobbigt i början då jag ju så gärna vill se vissa program och så måste jag helt plötsligt ligga uppe i sängen och trilskas med Emil, haha. I-lansproblem I know! ;)
 
Men men, på måndag får ni helt enkelt hålla tummar och skicka pepp-tankar till mig så att jag lyckas få ordning på detta OCH jag hoppas att Ellie kommer gå med på allt detta också och inte bara vara extremt mammig och vägra någonting annat än att ligga på mitt bröst å vara nöjd liksom..

Nåja, dags att värma på lite lunch innan jag ska försöka få Emil att slumra en sväng (hur ska jag lyckas med det på annat ställe än dagis? haha).
 
Min morbror med en nöjd Ellie. Och Ellie med stora ögonen ♥

Kommentarer
Postat av: Nina Karlsson

Nu är det ju såhär bra att nästan alla kanaler har en play-sida. Så man kan ju kolla på alla dom där bra programmen efteråt ;)

Något som har hjälp oss väldigt mycket i läggningen är att turas om lite. Så inte samma person alltid går upp och lägger samma barn. För om det nu skulle ta typ två timmar att lägga ungen så kan det vara skönt att inte behöva göra samma sak kvällen efter :)

Hoppas det går bra med rutinerna :)

Svar: Haha nej är det sant? ;) Hahaha.. jo, det är ju klart det kan man ju faktiskt ;)
Ja det låter ju smart.. så att det inte ska vara bara mamma som duger liksom. Vore ju jobbigt om det visar sig att Ellie är mammig en kväll och så har Emil bara vant sig vid att somna med mig och vägra med Sebbe, inte så smart ;) Tack för tipset så håller jag tummarna på att detta ska komma iordning snart!
Evelina Fahlström

2015-02-06 @ 19:55:53
URL: http://nenakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0