2014

Och så var 2014 över, ett nytt år har börjat och i och med det så tänkte jag (som så många andra) bjussa på lite tillbaka blickar från det gångna året.
 
JANUARI
Vi började med att fira in det nya året hos Sebbes föräldrar, en lugn nyårsafton med mat och raketer.
Sebbe började sitt år med att tatuera in min mun ovanför Emils namn på halsen , Emil började året med att gå allt mer och mer och tillslut kunna gå helt och hållet och jag började året med att jobba en sväng medans Sebbe fick prova på att vara pappaledig under en månads tid.
Emil klipptes för första gången, den lilla Emil vi hade blev helt plötsligt en stor pojke!
 
 
FEBRUARI
En potta införskaffades till Emil som han under ett tillfälle både bajsade och kissade på, dock har han helt tappat intresset för den idag och håller sig hellre till blöjan ett tag till ;)

Vi invigde Leos Lekland!
Elin och Jocke flyttade till nytt hus så vi åkte dit för att se deras nya hem :)
 
 
MARS
På min mormors födelsedag (och Emils dopdag) fick vi vårat andra + på stickan. En ny bebis var på gång!
Emil fick dagisplats!
En hel del farande till Uppsala också då renovering utav Sebbes Pontiac pågått stora delar utav årets första halva ;)
 
Min nya pärla införskaffades :)

 
 
APRIL
Min gammelaudi såldes.
Emil fick ett nytt vrålåk (barnvagn alltså)
Jag och Emil spenderade en hel vecka i Finland tillsammans med min mamma och mormor.
 
 
MAJ
Emil skolades in på dagis och sen var den nya vardagen igång, Emil på dagis och mamma och pappa på jobbet. Liten blir stor!
Jag och Sebbe åkte på kryssning med folk medans mina föräldrar var barnvakt, ensamtid sker inte allt för ofta här ;)
Emil började dagistiden med att dra på sig vattkoppor..
 
 
JUNI
Spenderade tid med kollegorna med lyx i Göteborg, där jag provade på fiskspa för första gången ;)
Emil fick åter igen spendera dagar hemma från dagis pga. feber. Och fick sen även ögoninflammation..
Ultraljud för att se vårat andra mirakel!
Sebbe renoverade hallen!
Lagom tills Emil började bli frisk så insjuknade hela familjen i magsjuka.....
Köpte en lite kissekattunge som dock skulle hämtas lite senare :)
 
 
JULI
Motala en vecka, precis som alla andra år ;)
Vi hämtade hem våran kisse :)
Hade stank hemma utav en död mus....
 
 
AUGUSTI
Jag fick spendera en dag och natt på akuten.
Annars var det väl inget speciellt, förutom då att Sebbes Pontiac äntligen vart klar efter alla renoveringar..
 
 
SEPTEMBER
Emil börjar prata mer och mer. Hans första utvecklingssamtal var också :)
Våran älskade Maya var på rymmen allt för länge... men kom tillslut hem efter flera veckor från oss..
Jag och Sebbe firade 5 år tillsammans och firade genom att ha barnvakt, gå på bio och äta god mat :)
Bebis fick huvudläge "ruckbart" i v.33 :)
 
 
OKTOBER
Inget speciellt skedde. Bebis fick huvudläge "fixerad" och allting här hemma förbereddes för bebis.
Sebbe fyllde även 24 ;)
Jag jobbade mina sista dagar på jobbet för denna gång.
 
 
NOVEMBER
Jag skaffade mig en ny mobil och en surfplatta införskaffades.
BF-datumet kom och gick...
Jag fyllde 23 och Emil fyllde 2år!!
Emil firades även lite smått då bebis visade sig vara sååå envis.
Efter en extremt snabb förlossning så kom våran dotter till världen.
 
 
DECEMBER
Ellies liv började med att hon fick vara förkyld. Snuva och hosta..
Julafton firades hemma hos oss med våra familjer.
Nyårsafton firades hos Elin och Jocke med barnen, god mat och massa mys :)
 
 
Årets första dag spenderades också med Elin m. familj :)
 

Kommentarer
Postat av: in :) 22 år och mamma till två busungar <3

Åh! Ett underbart år var det, ett perfekt avslut, en perfekt start :D Så vad säger du om en lika perfekt fortsättning detta år med massor av underbara händelser? :D
Älskar dig min bästa vän <3

Svar: Självklart bästa! :D <3 Älskar dig med min finaste vän <3
Evelina Fahlström

2015-01-13 @ 22:40:54
URL: http://elinskogsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0