Att vänta..

Oj vad dagarna rullar. Upptäckte att jag sist skrev här för exakt en vecka sen.
 
I fredags så firades det midsommar hemma hos barnens farmor&farfar tillsammans med barnens mormor&morfar. Förstå vilken lycka, att ha alla samlade! Dagen rullade på fint och vi somnade sen fint i mammas och pappas husvagn som de hade med sig för att få plats att sova ;) Så på Ellies sjumånadersdag så vaknade hon för första gången upp i husvagn, spännande.
 
Hela lördagen spenderades också där och strax efter att vi kom hem så kom det en tjej och köpte vaggan jag köpte till Ellie, den har inte alls blivit använd så mycket som jag trodde den skulle bli (hon var ju mer en famn-sovare än en bebis som sover själv på soffan som storebror ;))
 
Men men. Söndagen kom och vi tog en snabbsväng till Västerås för att kolla lite alternativ på bilbarnstol till Ellie. Vi tog ut en BeSafe med Isofix för att prova, men se fy så otymplig den var i våran bil! Så nej, vi kommer nog köra på en likadan stol till Ellie som Emil har nu. Den funkar kanon den med! Efter det tog vi och åt lite glass på McDonalds innan vi sen rullade hemåt och bara umgicks.
 
Så kom dagen idag. Jag tog med mig barnen och rullade över till Västerås för att möta upp min käre storebror (ja, den ena av dom då ;)) för att leka på Leos Lekland. Nog för att det mest var Emil och John som lekte eftersom att jag gick med Ellie i vagnen. Men någon liten sväng fick jag (och Ellie) också leka. Efter fyra timmar fick vi hur som helst bära ut Emil och åka hem hit istället. Så efter en heldag med morbror John så somnade barnen gott!
 
Och nu börjar budgivningen på huset att närma sig. Det är extremt jobbigt att bara gå och vänta på att få lägga in sitt bud. Att inte ha någon aning om hur det ska gå därefter. Det återstår helt enkelt och se. Vi försöker lugna oss själva med att säga "skulle det inte bli något får man tänka på de negativa sakerna, sen kommer det alltid upp nya hus och så hinner vi spara undan mer pengar tills dess att det dyker upp". Och det är ju faktiskt helt sant. Man kanske inte ska räkna med att få första huset man bestämmer sig för att slänga in bud på heller ;) De sägs ju att det krävs några husvisningar innan man hittar rätt.
 
Men nej. Hoppa i säng nu, trött efter en dag full av lek! :)
 
1. Morgon mys i sängen. 2. På väg till midsommarfirande. 3. 7-månaderstösen nyvaken och glad.
4. Däremot var hon inte lika nöjd på kvällen och ville vara vaken med mamma och pappa i soffan istället för att sova ;) 5. Från idag!

Kommentarer
Postat av: Paulina

Är de i Enköping? :) spännande!

Svar: Ja det är i Enköping :) Väldigt spännande. Men otroligt nervöst och jobbigt... tänk om man går och hoppas helt i onödan, att man inte har en chans alls i budgivningen liksom ;)
Evelina Fahlström

2015-06-23 @ 09:56:38

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0