Vi väntar.

Idag var dagen här. Då vi skulle lägga bud på huset. Men se det skenade iväg långt över vad mäklaren trodde och vi hoppade av och därefter steg priset med 150 000 till. Till och med de som la sista budet hade haft det tufft på slutet och egentligen inte räknat med att lägga så pass mycket pengar. Men så kan det gå.
 
Vi gick ju inte under för det. Vi tänker istället positivt. Huset i sig hade egentligen ett rum för lite och jag skulle därför velat bygga ut och nu har vi ju chans att spara på oss mera pengar under tiden vi med spänning väntar på att ett nytt fint hus ska dyka upp :)
 
Förutom budgivning så har dagen inte bjudit på mycket alls. Ute har regnet skymtat lite fram och tillbaka mest hela dagen så vi har inte ens varit utanför dörren. Men ibland får det ju bli så också ;)
 
 
Igår fick Ellie prova på att gunga för första gången. Jag trodde ju såklart att hon skulle vara helt neutral men se hon log för fullt och njöt verkligen av att sitta där. Så himla kul att se! :)
 
Och den andra bilden är från idag.
 
Förresten så har Emil helt plötsligt börjat vilja lägga sig i sin säng på kvällarna. Nätterna har varit blandade hittils dock. I förrgår så sov han hela natten i sin säng, i natt så kom han in till oss - vilket jag aldrig kommer neka honom så länge han somnar i sin egen och sover där ett tag så är jag nöjd ett tag till. Sen skrev jag ju förr att han fortfarande sov med sin snuttefilt fastän vi tog bort nappen, nu används inte den heller längre och den har han inte ens nämnt. Fy sjuttsingen vad våran lilla pojke växer upp fort nu! Återstår att se när blöjan ska ryka ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0