Ellie har ett rum!

Idag är jag trött. Att inte få sova ut utan veckarklocka en ända dag på en hel helg hör inte till vanligheterna. Men det ska nog gå bra ändå, får lägga mig i tid ikväll helt enkelt ;)
 
I fredags var Sebbe som sagt och tog blodprov, under tiden satt jag och ungarna kvar i bilen och väntade. Efter det så åkte vi till Barnens Land och Babyproffsen för att kolla om ett par vagnar fick plats i våran bil, bredvid Emils Scooter. Vi är nämligen inne på att köpa en smidigare vagn till Ellie (så snart hon klarar av att ligga/sitta i en sittdel istället) och är därför inne och klurar på antingen Emmaljunga Nitro eller Emmaljunga Viking. Skriver mer om det en annan gång.
 
Efter det rullade vi till Sebbes föräldrar, han kollade igenom bilen och vi var ute i fina vädret i princip hela dagen. Ellie sov mest hela tiden när hon fick sova ute i friska luften. Sen åkte vi hem och hade fredagsmys med godis och chips framför Let's dance - ja, Emil fick också mysa med oss då han inte ville sova eftersom att han somnade i farfars famn hos dom.
 
Sen var det lördag, då Sebbes bil skulle säljas. Klockan stod på halv sju och sen rullade vi så fort vi var klara till Uppsala, åter igen. Bilen blev såld, helt underbart! Men självklart ändå rätt trist. Det är ju genom rallycrossen vi träffades och att ha säsongen att se fram emot varje sommar var ändå rätt mysigt. Men nej, nu är jag glad att den är borta faktiskt :)
 
Efter det var vi återigen ute i princip hela dagen, Ellie sov, Emil busade runt och Sebbe satte på extraljus på min bil. Och mot kvällningen rullade vi hemåt så Emil somnade för natten i bilen. Så körde vi lördagsgodis framför melodifestivalen bara jag och Sebbe.
 
Sen då, sen kom söndagen. Vi sa att imorgon ska vi sova ut utan väckarklockan. Men se, då bestämer sig båda ungarna för att vakna tidigt, liksom hallå?! Hur som helst så drog vi över till Västerås. Besökte Biltema, IKEA, Kappahl, Barnens Land och sen rullade vi hem igen. Väl hemma skruvade Sebbe ner sitt gym och jag slängde in Ellies säng och nya mattan vi köpte på IKEA. Så nu har Ellie äntligen ett eget rum, fast ja.. det ska ju fixas i ordning också ;)
 
Emil fick dessutom en cykel! :)
 
Nu har det vart två grabbar å bytt toalettstol här hemma så nu hoppas jag vi slipper den låtande stolen när vi spolar, haha! Men men, snart kommer mamma och bror Robert förbi också, så jag får lite sällskap.
 
Före
 
Efter
Som ni ser, finns en helt del att göra ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0