Barnfria, nedtrappnig på napp och små tänder har kommit!

Oj vad dagarna rullar iväg. Sist jag skrev nu var ju i torsdags, så jag ska försöka sammanställa våra senaste dagar.
 
I fredags så hade vi grått väder så vi höll oss inomhus. Jag gjorde nödvändigheter, duschade med två ungar hemma - vilket faktiskt funkar bra för det mesta (har hänt en eller två gånger förr) så det är ju bra, och sen började jag fixa mig då jag och Sebbe skulle iväg på skojigheter på kvällen.
 
När Sebbe väl kom hem så blev det en tripp in till affären för att köpa blöjor men även för att köpa en blomma som var en present. Sen var det bara hem och fixa det sista i väntan på mormorn som kom för att vara barnvakt åt busarna (även morfar och morbror kom senare).
 
Då hoppade jag och Sebbe, själva, in i bilen och brummade över till Uppsala. Skumt om något, att få sitta i framsätet bredvid Sebbe och kunna hålla hans hand (som vi alltid gjorde i början ;)) och att inte behöva tänka en enda tanke på att vi har två barn med i bilen. Bara han och jag. Vi åkte nämligen till Uppsala för att fira Matilda (Sebbes brors sambo) som tagit Examen. En kväll utan barn, bara få vara och få umgås. Supertrevligt! Dock åkte jag hemåt vid ca. 22 tiden och Sebbe stannade kvar eftersom att mina kära föräldrar skulle slippa åka hem mitt i natten också, haha. Allt hade i alla fall gått superbra och barnen sov sött när jag kom hem.
 

Sen kom lördagen och jag vaknade upp ensam hemma med mina små hjärtan. Sebbe kom hem senare underdagen med hjälp av sin pappa som skjutsade hem honom när han ändå hade varit och hämtat mammsen på jobbet. Så då fick vi lite kaffegäster en snabbis också. Förövrigt blev dagen lugn men jag avslutade den självklart med att kolla in när Sverige tog hem segern i ESC, såå spännande!! Sebbe somnade dock lagom när alla hade sjungit klart.. om inte strax innan?
 
 

Och sen kom söndagen. Vi åkte över till Sebbes föräldrar för att han skulle få lite pyssel gjort på bilen och Emil fick vara ute och busa hela dagen lång. Helt underbart väder och efter ett tag fick jag till och med dra på Emil shorts istället för hans fina meckarbyxor. På vägen hem somnade båda barnen sött och plus på Emil som somnade utan nappen trots att han påpekade att han ville ha den.
 
Vi har nämligen tagit bort den helt på dagarna nu, så snart ska den nog gå att ta bort helt. Men första steget är att han får lämna napp och filt i sängen varje morgon. Lite gnäll precis när han göra det men sen glöms den bort och nämns i princip aldrig under dagarna! Bravo!
 
Märkte även en andra tand på Ellie så nu är det två små vassingar där nere, bäst att passa fingrarna ;)
 
 
Och idag blev det en lugn dag, förutom just morgonen då vi råkade försova oss och vaknade 20minuter innan Emil skulle vara på dagis, haha! Men det gick bra ändå. Barnen fick i sin frukost, på med torra blöjor och nya kläder för dagen och sen vandrade vi till dagis. Några minuter sena var vi ju allt, men det gör ju inte något när det handlar om dagis på 15h/v när jag dessutom är hemma om dagarna.
 
Men men. Emil hjälpte mig även att baka en rabarberpaj sen när han kom hem och Ellie var lite mysig och ville sova i mammas famn. Och så lyxade vi ju till det då med rabarberpaj med vispad grädde till efterrätt såhär en måndag. Ja, helst har jag ju såklart vaniljsås, men den var slut så då fick det bli grädde, haha!
 
 
Men nej. Dags att hoppa i säng. Imorgon är tanken att Linn och Elsa ska komma på besök så måste ha energi för lite dammsugning här hemma innan dom kommer ;) God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0