Möte

Idag blev det ett besök av mormor och Robert efter att Emil hade varit på dagis. Som vanligt blev Emil överlycklig när han såg mormor står och vinka in köksfönstret så han sprang direkt till dörren och öppnade åt dom. Sen blev det en massa bus, lite fika och vi hann även förbi affären en sväng.
 
Förresten så började jag dagen med att ha möte på dagis. Ett sånt vanligt möte där man pratar om barnet om hur dom trivs osv. osv. Dom hade bara positivt att säga (bortsett från att han testar även dom ;)). Men för Emil så är ju pedagogerna nya eftersom att han var på en annan avdelning innan sommaren, så det är väl som hon sa - att han kollar lite vad dom går för, vad dom har för regler osv.
 
Men sen har han ju även kommit till den åldern nu, när det testas på ett eller annat vis mest hela tiden. Det får vi helt enkelt stå ut med. Hur som helst så tycker jag sådana här möten är så himla kul att få gå på, just av den anledningen att jag får höra hur duktig han är, hur han är och vad han gör under sina timmar han är där.
 
Att få höra att ens snart tre åring är verbal, säger precis det han vill göra/ha eller inte vill, att han är artig, att han leker jätte bra i alla möjliga sorters olika lekar och att han aldrig har problem att visa sina känslor (om än sällan det är han grinar eller är arg). Och så vidare, en hel del kul får man höra helt enkelt :)
 
Men nej. Nu ska jag glo en liten snabbsväng på nätet innan jag hoppar ner i sängen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0