Rutiner

Idag på eftermiddagen så kom min käre mor och bror förbi på besök. Tills dom kom så hade jag och Emil slängt ihop några chokladbollar medans Ellie sov sin eftermiddagsvila. Blev inte så många för vi hade inte så mycket havregryn kvar, så dom är redan slut, hihi!
 
Hur som helst så fick Emil busa av sig all energi som fanns kvar i kroppen och så fort jag hade lagt Ellie i sin säng så hoppade jag och Emil ner i hans och läste saga tills han sov så sött. Resten av kvällen har spenderats i soffan, gloendes på Idol och Sebbe har läst teori. Förhörde honom även en sväng innan han gick upp och la sig och hittills hade han faktiskt väldigt få fel :)
 
Förövrigt så är jag så jäkla glad åt att vi just nu har helt perfekta och fungerade rutiner här hemma. Så länge vi går upp i rätt tid och så länge vi inte åker bil under eftermiddagen så Emil somnar då ;) Men att Ellie så snällt somnar en förmiddagsvila och en eftermiddagsvila och att det vid sju varje kväll blir läggdags för dom båda och så sover dom sen fint hela nätterna. Med undantag för att Ellie vissa nätter vaknar (men då har jag kokat vatten och doseringsburken redo på sängen så jag blandar bara en flaska och går in med den till henne och går och lägger mig igen ;)) och att Emil oftast kommer in till oss någon gång under natten, men det är inget som stör mig.
 
Nu ikväll hörde jag Emil kliva upp samtidigt som Sebbe var uppe och borstade tänderna, sen gick dom in och la sig tillsammans i våran säng och än har ingen Emil kommit ner, så han somnade nog om med pappsen ♥
 
Imorgon tänkte jag göra ett försök till att baka lite bullar här hemma, får hoppas att Emil vill vara snäll och hjälpa mig, hihi. Skulle behöva ta en ordentlig städning också, men vi får se vad som hinns med :)
 
Men nej, nu ska jag nog ta och hoppa i säng bredvid mina killar. Godnatt med er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0