Vårat hem!

Äntligen börjar vi komma iordning lite här hemma. Finns en hel del plock kvar, men nu är hemmet beboeligt och alla vardagliga saker är upplockad. Saknar såklart tavlor på väggar och så även hyllor, men där vill jag gärna känna in lite vart jag vill ha allt innan man smockar upp det någonstans.
 
Så hur har våran flyttresa gått nu då? Jo, den har gått bra. Tre vändor ut med små plock blev det redan på tillträdesdagen i torsdags. På fredagen blev det en vända till och en tripp till Ikea för att köpa smågrejer och en sväng till Willys för att få fylla upp våran kyl och frys. Därefter åkte vi hem till Hummelsta och packade och sov våran sista natt där.
 
På lördagen så kom min mamma och pappa vid 9.30. Vi lastade in katterna och tog med oss det småplock vi kunde få med oss. Sen åkte vi plus barnen ut till huset. Blev lite småplock av det man kunde i väntan på grabbarna som skulle komma med bussen och de stora grejerna. Det blev totalt tre vändor för dom och efter sista vändan blev det till att käka grillade hamburgare och fika lite.
 
Så fort alla hade åkt hemåt så slog vi oss ner på soffan och slog igång en film. Trots att vi hade fler saker att packa upp så hade orken liksom runnit av en. Ellie nattades, Sebbe satte sig i bastun, Emil satt i soffan med paddan och jag tog min första dusch (Emil kom dock in efter en stund då han tröttnade på att sitta själv och han hade tyckt att det var lite för varmt inne hos Sebbe i bastun, haha!) Båda barnen sov väldigt bra sin första natt i huset. Ja, Emil sov dock mellan oss eftersom hans säng inte ens var ihop skruvad, men ändå. Jag och Sebbe däremot sov inge vidare, kanske mestadels för att vi hade öppet så att katterna kunde ränna in och ut ur sovrummet ;)
 
Sen i söndags så började vi med att åka till Sebbes föräldrar, Sebbe skulle hämta hem motorcykeln. Jag och ungarna åkte direkt till Hummelsta sen för att dammsuga av det värsta där och ta hem dammsugaren. Sen när vi kom hem så var Sebbe åter hemma plus att hans pappa, mamma och lillebror kommit dit också för att kolla in huset. Sen när dom hade åkt hem så skruvade Sebbe ihop Emils säng medans jag lagade mat och sen blev det sovdags för barnen och jag och Sebbe pysslade med lite uppackning åter igen.
 
Nog babblat, här kommer lite bilder från idag i alla fall.
 
Emils rum:
 
Ellies rum:
 
Vårat sovrum:
 
Barnens lekrum på nedre plan:
 
Matplats i vardagsrummet:


Soffplats i vardagsrummet:
 
Kök:
 
Hall ("finentré"):
 
Öppen planlösning mellan kök och vardagsrum
 
Badrum på nedre plan:
 
 
Sådär. Sen finns det även ett fjärde sovrum på övre plan, men det står just nu helt tomt. En hall som även den är tom och sen ett till badrum uppe som jag helt enkelt inte tog kort på, haha. Nere har vi även en tvättstuga och bastu och utanför där finns även ett litet garage. Så, nu har ni fått se hur vi bort just nu i alla fall! :)
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie Elfström

Jättefint hus! 😀

Svar: Tack :D Vi är supernöjda, såklart ;P
Evelina Fahlström

2016-04-07 @ 07:45:08
URL: http://nathalieelfstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0