God jul!

Ja, och så har julen varit här och gjort sitt. I fredags körde vi lite uppesittarkväll men som vanligt, utan vinster, haha.
 
Sen på igår så vaknade Emil ivrig på att få gå ner, så det var bara till att väcka upp Ellie och knata ner allihopa tillsammans så barnen fick öppna ett varsitt paket. Sen ville dom ju gärna öppna resten också men det fick dom allt vänta med ;) Dom fick ju i alla fall en varsin leksak att sysselsätta sig med.
 
Senare så kom alla gäster. Vi samlar ju ihop oss allihopa, vilket blir bäst och mysigast tycker jag! Alltså, Sebbes föräldrar + syskor och mina föräldrar + syskon. Min kära mormor brukar också vara med, men hon var inte så pigg så hon fick helt enkelt stanna hemma och vila..
 
Barnen var i alla fall nöjda med alla paket dom fick. Ska försöka lista upp allt sen för min egen skull här, det tråkiga är bara att jag inte vet vem som gav vad riktigt, haha.
 
Så idag blev det lite pysslande här hemma. För att alla nya julklappar skulle få plats i lekrummet så fick det helt enkelt bli lite ommöblering där inne. Sen skruvade Sebbe ihop en bokhylla i Ellies rum (som har legat i kartong sen innan vi flyttade hit...) och då möblerades det om lite där och så satte Sebbe upp hennes nya sänglampa också.
 
Då passade jag och Emil på att bädda om i hans säng då han hade fått nya sängkläder i julklapp. Sen skruvade Sebbe upp Emils sänglampa också, som inte kommit upp sen vi flyttade hit. Den lyste lite väl just dock då vi hade dåligt med glödlampor hemma, men Emil var så nöjd så han slog minsann på den där nu ikväll när han gick upp och la sig, haha. Ljust vart det, men han somnade visst ändå.
 
Ska försöka ta lite bilder på det mest under morgondagen då jag och barnen är lediga (ja, pappan också men han ska passa på att greja med jänkaren som står hos föräldrarna) :)
 
Här kommer lite bilder i alla fall så länge:
 
Ett försök till fin bild framför granen, haha!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0