Nya sängen, 6 år som förlovade och massa bilder

Nu äntligen har våran underbara säng kommit på plats! Eller ja, jag fick sms om att den hade kommit redan i torsdags, men först på fredagen hämtade vi hem den. Då fick vi tråkigt nog inte med något överdrag till resårkassetterna (madrassen i mitten) så den var ju inte helt komplett. Men självklart så sov vi trots det våran första natt i den direkt.
 
Men idag kom svärföräldrarna (plus Sebbes bröder) hit på besök, så då svängde dom förbi Mio på vägen hit och hämtade ut överdraget, så nu är sängen komplett! Så galet stor, men så perfekt ;)
 
Så skönt att se vårat hem bli mer och mer vårat och faktiskt börja bli lite hemtrevligt nu. Men än finns det ju som vanligt mycket att göra. Som att få upp saker på väggarna, byta matta i vardagsrummet osv.
 
Ett försök till att visa nya golvet i "svarta sovrummet" som ni kanske förstår innebörden utav nu ;)
 
Och nu är även sängen på plats, skulle kunna få komma in en ny huvudgavel bara, men det får bli senare i så fall. Nu är rummet i alla fall fyllt utav en säng, haha! Detta är alltså numera vårat Gästrum.
 
Vardagsrummet med nya gardiner och så, som sagt bara dags att byta ut matta nu. Den kommer att få flytta upp i sovrummet istället.
 
Nu har även Emil fått en gardin, saknas en liten rundstav bara men ändå ;)
 
Och nya sängen, love it ♥
 
Igår hade jag och sambon här hemma även 6-årig förlovningsdag. Dock firades den inte alls, mer än att vi fick hämta hem en ny säng då, haha. Men men, kan lätt bli så när man är helt inne i vardagen ;) Vi överlevde i alla fall.
 
Annars då? Emil har bara två veckor kvar på förskolan i Hummelsta. Sen är det ju sommarlov och därefter kommer han ju att börja på samma som Ellie. Kommer bli så skönt att slippa allt pendlande, men känns ändå lite vemodigt att gå ifrån Hummelsta, där han gått från start liksom..
 
Och Ellie hon bara babblar och babblar. Än så länge mycket som inte ens är ord utan bara hennes egna språk. Men det trillar in mer och mer ord och sjungande. Så härlig lite plutt, oftast i alla fall ;)
 
 
Mys i soffan innan maten. Sjukling som vilar hos morbror. En bild jag la ut på morsdag ♥
Snygg frisyr på lilldamen. Emil som fick fnatt och bad mig ta massa kort. Tacomys med barnen medans pappan var på sommarmiddag med jobbet.
 
Barnen sysselsatte sig ett bra tag med påsklämmor, leksaker är överskattat.. Och från igår när vi hade våran dag.
 
Men nej, nu ska jag ringa min kära moder och sen ska jag nog ta och läsa lite eftersom att mitt stora hjärta däckade på soffan här nu ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0