9 maj

Vi har haft en kanonhelg i detta väder, såklart. Först hade jag ju lite inskolning med Ellie i fredags, som förövrigt gick jättebra. Jag sa hejdå till henne efter att vi varit där i typ 10 minuter, gick och satte mig i personalrummet och sen kom dom och hämtade mig först när det var dags att gå hem. Allt hade gått superbra och imorgon börjar hon på förskolan på riktigt. Helt galat!

Sen kom Sebbe och Emil och hämtade oss så vi kunde åka hem och hämta lite grejer och sen hoppade Sebbe på motorcykeln och vi andra hoppade in i bilen och åkte över till barnens farmor och farfar. Spenderade hela dagen där innan vi alla (alltså även farmor och farfar) åkte hem hit, haha. Dom följde med för att dom skulle ha hem deras släp bara, men vi bjöd på lite kaffe och kollade på Let's dance innan dom rullade hemåt vid halv elva på kvällen.

Sen på lördagen så blev det en tripp till Västerås för mig och barnen medans Sebbe var iväg och bytte bromsar på sin bil. Fick med oss sandaler till barnen, tygskor till mig och lite sommarkläder till barnen också. Sen tog vi en Drive In för lite lunch innan vi åkte och mötte upp Sebbe i Enköping för lite storhandling. Resten av dagen rensade vi här hemma på gården, taggiga nyponbuskar och gamla staket har vi bland annat dragit bort.

Sen kom söndagen, den sista biten staket slets bort och sen hoppade Sebbe på motorcykeln och for över till Eskilstuna för att åka lite med Jocke. Jag och barnen bestämde oss för att åka över till Norberg i stället, så vi körde på en heldag med mormor, morfar och morbröder. Barnen somnade såklart gott sen eftersom att dom var helt slut, haha.

Idag var det ju tänkt att jag skulle börja jobba. Men Emils förskola hade ju planeringsdag, så imorgon - då drar en riktig vardag igång! Men jag och barnen har sysselsatt oss med annat, handling, dammsugning, tvättning och jag har även tvättat av bilen igen. Helt förgäves när man har ca en kilometers grusväg för att komma hem och här ifrån, men vi får nog stå ut med det, haha.

Emil blev dock väldigt grinig och trött efter ett tag, så jag misstänkte att han tyckte att det var lite för varmt. Vii gick helt enkelt in och tog en paus, men nu ska jag nog ta och dra ut barnen igen så man får passa på att njuta av det underbara vädret.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0