Lycklig åt livet

Nu har vi gjort våran första vecka i våran nya vardag.
 
Ellie har kört sin första vecka med fulla dagar på förskolan och det har gått helt galant. Dom har sagt varje dag som jag hämtat henne att hon är så nöjd och självständig. Går omkring mellan alla olika leksaker men har även stått låååånga stunder och lekt med en och samma sak. Trött har hon varit när vi kommit hem på dagarna, men det är ju fullt förståeligt.
 
Emil har även han kört sin första vecka med längre dagar och även där har allt gått bra. Han är så glad åt att få äta frukost på förskolan och berättar så glatt vad han fick för något just idag, haha. Sen blir han superglad och kommer springades och kramar om en när man kommer och hämtar, det gjorde han inte på samma sätt förut.
 
Och jag, jag har nu klarat av min första vecka tillbaka i jobbvärlden. Nog för att det känns som om jag är inne tillfälligt och jobba lite extra bara, så trivs jag ändå riktigt bra, även denna gång. Haha. Det är en riktigt stor förändring som skett på jobbet sen jag var där senast för lite mer än 1½ år sen. Flera lokaler för att vi inte längre rymdes i det vi hade från början, fler i personalen och ja, en hel del massa annat. Men som tur var är det inga negativa förändringar, haha.
 
Det känns så himla skönt i alla fall, att alla nya kollegor passar SÅ bra in hos oss. Det var liksom som att komma tillbaka till samma gamla vanliga knasiga gäng, fastän det var dubbelt så mycket folk och dom dessutom är helt nya. Helt underbart.
 
Idag när busarna hade nattats så tog jag en liten svängom med en snabbstädning. Torkade/dammade och dammsög lite innan jag slog mig ner i soffan och njöt av lugnet. Ibland slås man verkligen över hur bra man har det.
 
Att jag 2011 började jobba på House of Lola och än idag 2016 var fullt välkommen att komma tillbaka och fortfarande tycka om jobbet lika mycket är ju en del av allt det positiva. Men att jag har två fullt friska barn, som busar, bråkar, skriker men även visar extremt mycket kärlek och att jag har dom tillsammans med Sebastian som är en helt perfekt person för mig, som kompletterar alla dom punkterna jag själv saknar. Jag har liksom hittat Han som kan i princip allt och därmed kan lösa alla problem som dyker upp. Nu, plus på allt. Så har vi äntligen köpt vårat hus, huset som vi så länge letat efter. Vi trivs riktigt bra här hemma och det pyssel som finns att ta hand om här hemma, är ju bara bra - så min rastlösa karl har något att sysselsätta sig med ;)
 
Men nog babblat. Ville bara skriva av mig om hur nöjd och glad jag är åt att vi kommit hit idag. Bjuder på lite bilder från förra helgens utepysslande plus lite annat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0