Ny familjemedlem, babyshower och besök

I fredags efter jobbet så rullade vi över till Uppsala för att kika på en liten katt som fick följa med oss hem. En liten hankatt på 14 veckor. Än så länge har han bara kallats Tussen/Tussis av mig (Räv Olle av Sebbe, men det behöver man ju inte ens nämna nästan ;)) men han har inte fått något riktigt namn som vi kommer överrens om än.. lite synd!
 
Hur som helst så hade Burken varit ute i två eller tre dagar så jag blev ju lite besviken på att hon inte var inne när vi skulle komma hem med nya katten. Blev lite rädd att hon skulle känna att det kommit en ny katt och tagit hennes plats medans hon var borta. Men, igår så hade Burken kommit hem och hon hade knappt brytt sig om kattungen. Han hade däremot rest lite ragg, men nu går det bättre och bättre.
 
I lördags så hämtade jag Amanda vid tåget, vi handlade lite och sen åkte vi hem hit och umgicks, spelade Skip-bo och åt tacos. När barnen hade somnat så kollade vi på film och spelade Skip-bo igen.
 
Sen på söndagen fick vi lov att ställa klockan för att vi skulle vara i Fagesta 10.30. Vi hade nämligen planerat in en babyshower för Linn som ska ha bebis i oktober. Så för mig som aldrig varit på en babyshower förr så var det kul att få vara med på detta.
 
Linns mamma hade lurat i henne att Linn och hennes familj (sambo och dotter) skulle komma hem dit på lunch kl 12. Så vi åkte dit i tid, dekorerade, fixade ihop blöjtårta och fika mm. Sen väntade vi bara in tiden och att dom skulle komma. Linn blev lagom överraskad när hon kom innanför dörren och vi alla ropade surprice! Haha.
 
Blev lite lekar, fika och paketöppning under dagen innan jag och Amanda gick därifrån strax innan tre. Sen rullade jag hemåt igen.
 
Idag är jag däremot hemma med mina kottar, igen.... Sebbe hade fått bytt ganska många blöjor på Ellie igår så idag när jag ringde förskolan så tyckte dom att jag kunde ha henne hemma idag, så får vi se hur det ser ut senare/imorgon.
 
  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0