giftemål & barn?

Kan man tänka på sånt redan när man är 17-18 år? Eller är det alldeles för tidigt då? Jag antar att alla har egna uppfattningar och åsikter om det. Men jag tycker man ska få tänka på det, hur mycket man vill. Haha.

Kom på det nu, för idag i skolan så satt jag, Orren och M och snackade om förhållanden, giftemål och barn osv. T.ex så sa M att hon och hennes pojkvän redan kommit på vad deras barn ska heta, vad de ska heta i efternamn och vem som ska vara gudfar/gudmor osv.

Det fick mig att tänka till, att tänk, en dag så kommer man nog sitta i den sitsen på riktigt. Då man väntar på sitt första barn. Försöker komma på namn för han/hon som ligger där i ens mage. Killen kanske kommer på ett namn om det blir en son och tjejen om det blir en dotter. Eller så väljer man namnet gemensamt. Det är ju sjukt massa olika vis man kan komma på ett namn till sina barn.

Och tänk dom dagarna innan bröllopet. Då när man går och planerar för fulla muggar, då när man testar sina kläder för att se hur de sitter, då när man är iväg och fixar en tårta. Kanske gör man en själv, eller så beställer man en. Ja, det finns så sjukt mycket! Sen dom där sista nätterna, då när man ska sova. Hur bra kan det egentligen gå? Jag såg på Bonde Söker Fru - Bröllopet. Var det någon annan som såg det? I sånna fall kanske ni förstår vad jag snackar om. Killen och tjejen sover ju liksom inte ens med varann natten till bröllopet, dom tar sig dit utan varann, de kommer olika tider och får inte se varann förrän tjejen är på väg upp. Alla tittar på henne.

Shit, det här får mig att tänka så sjukt mycket! Jag bara önskar att jag fick uppleva allt detta med min Dennis. Som jag känner nu så ja, då kommer det vara så. För som jag känner nu, så ska det alltid vara han och jag. Men hur lätt är det att avgöra nu? Allt kan hända. För det om vi har sagt att vi aldrig vill mista varann, inte på något vis. Så kan det ju faktiskt blir så.

Men drömma får man alltid! ♥

Kommentarer
Postat av: Micka

het header (:

snygg blogg!

2009-02-11 @ 20:15:22
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Nelly

Jag PAXAR för att vara präst på ditt och Denni's bröllop! :p

2009-02-11 @ 21:03:54

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0