While you have the chance..

Är det någon som vet hur lång tid det kan ta att komma över någon? Hur lång tid det kan ta innan man slutar gå upp och ner i humör och psykiskt mående(vet inte om det finns något som heter så?)? Hur lång tid det tar innan man verkligen kan leva normalt igen?

Jag vet inte om det någonsin kommer bli bra, känns inte som det just nu i alla fall. Men som sagt så går det ju upp och ner hela tiden. Idag har det varit en sån dag som jag inte ens vet hur jag mår. Jag har inte vetat om jag varit glad eller om jag varit ledsen eller om jag mått bra över huvudtaget, jag har inte ens känt några känslor. Jag har varit helt neutral på något vis, om det nu går? Det har varit en jobbig dag, lyssna nu people, även om jag varit sysselsatt. Det hjälper inte ens mig. Alla säger att jag måste hålla mig sysselsatt så att jag får bort mina tankar. Men hur ska jag få bort mina tankar från någon som varit mitt allt i 9månader? Hur?

I mina ögon är det omöjligt. I mina ögon är allt omöjligt just nu. Jag vill bara vakna. Jag vill se att detta är en mardröm ingen sanning. Ingen verklighet..

Mitt liv bestod av samma sak i 9månader, åka till min pojkvän ungefär varje helg, ibland på vardagarna. Jag älskade helgerna eftersom att det var lättast att ses då under tiden vi gick i skolan. Då det var lov så hände det ibland att jag var där en vecka. Varje sekund tillsammans med honom var dom bästa någonsin. Det var månader som jag andades lyckliga andetag. Kan man ens göra det? Jo tydligen för det är helt ärligt någonting som jag gjorde.. Andades lyckliga andetag..

Usch.. jag blir depp av att jag sitter och tänker på det, men vad annat kan jag göra. Dennis gör mig dock lycklig än i dag med tanke på att han bryr sig och ändå vill göra saker med mig och ingen annan tjej. Det glädjer mig. Även om jag vet att han snart kommer hitta någon annan som tar min plats. Han var(och är) en bra pojkvän så varför skulle det inte hända liksom?

Jag måste bara få säga att jag inte kommer komma över Dennis. Alla tänker nog "tillslut så gör du". Men vet ni vad? Jag kan lova att, nej, faktiskt inte. Visst, tillslut kommer mina känslor svalna en del, tillslut. Men aldrig, aldrig någonsin att jag kommer komma över honom helt. Han kommer alltid att ha stor betydelse för mig och han kommer alltid att ha bästa platsen bland killar(förutom mina bröder). Nr. 1 kommer han alltid att vara för mig. För han var min första pojkvän, min första i allt. Den första som fått mig att verkligen älska någon på riktigt, den första som verkligen fått mig att inse var äkta kärlek är.

Hur fan ska jag överleva det här.. Jag vill bara få han att ändra sina känslor, tillbaka som det var innan.. Hjälp mig!











Mitt liv bestod av dig och jag vill att det är så det ska vara :(

Kommentarer
Postat av: amanda

det kommer nog vara som jobbigast den här tiden, det vore bara konstigt om du inte mådde som du mådde. Ingen kan le och må bra direkt efter ett snabbt slut på ett 9månaderns förhållande. Men det är lika bra för dig att hålla dig sysselsatt så inte tankar som dessa kommer upp dagligen i din skalle och du känner dig deppig. DU kommer aldrig komma över dennis det förstår jag, han var din första pojkvän och det är något speciellt. Om jag och victor skulle göra slut skulle jag ALDRIG komma över honom heller, han är speciellt i mina ögon samma sak som dennis är speciellt i dina. Men du kommer dock inte ha samma känslor för honom tillslut men ändå känna en speciellt känsla eftersom han är ditt ex och din första riktiga kärlek. Men en dag kommer en annan kille ta hans plats, fast inte på samma vis men ja, du förstår ? :) <3

2009-06-30 @ 22:49:54
URL: http://aaamandab.blogg.se/
Postat av: amanda

sv: haha oj råkade visst skriva speciellt* 3 ggr fel såg jag nu (;



Mjo men mycket påminner dig väl om dennis nu och det är förståndligt. Men tillslut kommer du inte tänka så direkt du ser ett par, det är bara nu i början det är jobbigt att se saker som påminner dig. Men jag kan nästan säkert säga att det är bättre att du håller dig sysselsatt än sitter själv för då tänker du nog ännu mera och kanske råkar kika på bilder och så blir det depp igen :/ Det går över, en liten bit i taget ..



Ja, man kan ju alltid hoppas. Han är som han är ibland men jag har lärt mig att stå ut rätt bra fast jag är så pass envis. Är nästan chokad över att vi hållt ihop fast alla bråk vi haft. Men gissar på att vi är gjorde för varandra för vi är vädligt lika, han är både min pojkvän och bästevän ungefär, haha :)



Du är också bra porrevelina! <3 haha

2009-06-30 @ 23:12:57
URL: http://aaamandab.blogg.se/
Postat av: amanda

sv: nej, jag förstår dig. Jag orkar inte heller göra en masas hela tiden, ibland vill man bara vara själv o typ sitta o nörda vid datorn eller glo på film. Men tror du ska försöka hålla dig lite mera sysselsatt än vanligt iaf :)



haha ja! jag kallade ju dig det förut när du pratade om era filmkamera planer x)

2009-06-30 @ 23:33:03
URL: http://aaamandab.blogg.se/
Postat av: Malin Sofia

Hej! Vad gör du lördagen den 15 augusti? Jag skulle nämligen vilja bjuda dig på sommarens största bloggfest i Stockholm. Vi kommer att tillbringa kvällen på Restaurang Mynchen, och äta, dansa, mingla.....festen kostar 470 kronor och då ingår italiensk buffé, välkomstdrink och vin till maten. Dessutom får alla med sig en läcker goodiebag med sig hem. ;) I min blogg under kategorin Bloggträff finns all info om festen, från delar av gästlistan till bilder från festvåningen och praktiska fakta. Första gänget (dom som anmälde sig redan i våras) har haft deadline för betalningen, men din deadline skulle bli sista juli. Du kan anmäla en kompis också, förutsatt att hon eller han är över 18. Egen blogg är inte nödvändigt. Bloggarna kommer från hela Sverige, så räkna med att knyta nya kontakter. Hoppas du hör av dig! Kram, Malin

2009-07-01 @ 12:39:18
URL: http://mymomentof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0