Ett liv.

Fan vad mycket som kan hända på så kort tid egentligen. Har tänkt på det lite nu.

- Ena sekunden kan man sitta på en fest och prata om sin pojkvän och andra sekunden så kommer en annan kille och kysser en - hur går det ihop? hur ska man göra nu? vad kommer hända?
- Ena sekunden kan man sitta och skratta tillsammans med sina vänner och andra sekunden så är det allvar om hur man ska ta sig ur sina problem.
- Ena sekunden kan man gå till skolan, må prima, vara glad. En vanlig vardag. Och andra sekunden, går man hem och sen finns man inte mer.

Ni fattar säkerligen ingenting.
 Men en 13årig tjej har gått bort. Och det sjuka är att det var precis som jag skrev där. Hon gick till skolan på morgonen och mådde bra senare under dagen gick hon hem för att hon hade ont i magen. Och det slutade med att hon avled hemma, utan en direkt anledning. Hur sjukt är inte det?  (jag vet inte om det är exakt såhär det gick till, men det är så jag har fått höra/läsa överallt)
Jag var in på skolan där hon gick idag. Där satt en bild på henne och massa hälsningar från elever på skolan. Massa R.I.P lappar och jag erkänner att det faktiskt gjorde ont att se. Sjukt söt tjej som jag tror var väldigt snäll och trevlig - fick en sån bild av alla hälsningar som stod där.
Liksom vad hade hon gjort som skulle ta hennes liv helt plötsligt? Vad var det som hände egentligen?

Tänk själva. Ett liv kan ta slut precis när som helst. Vi alla vet att det är någon som dör precis NU, men samtidigt så är det någon som föds. Jag säger ju det. Allt händer under en minut. Även om man inte tänker på det. Även om man inte tänker på det så händer det massa hemska saker nu, runt om i världen. Och positiva.

Någon kanske står och hoppar av glädje för en anledning.
Någon kanske precis bryter ihop och benen viker sig under den.


Tänk vad hemskt. Ta vara på ditt liv. Det kan faktiskt ta slut precis när du minst anar det.

Kommentarer
Postat av: linneahhh

Usch va hemskt :/

Det kan bara säga tjoff så är allt slut ;o

2009-03-11 @ 20:21:55
URL: http://linneahs.devote.se/
Postat av: annirene

därför ska man leva livet till fullo och försöka glömma allt som ligger bakom en och försöka se framåt istället. att ångra en massa saker alltför länge tynger bara ner en och hindrar en från att göra saker som man egentligen vill göra

2009-03-11 @ 21:31:44
URL: http://annirener.blogg.se/
Postat av: linneahhh

Sv; thx :/

2009-03-11 @ 21:34:51
URL: http://linneahs.devote.se/
Postat av: Pernilla

Visst det är jäkligt hemskt att hon dog, tragiskt. Men samtidigt så är det ännu hemskare att man måste dö för att folk sak börja "bry sig om en" att folk ska veta vem man är, att folk ska börja säga snälla saker. Det är sjuk, jag menar innan har du inte haft en anning om vem hon är. Så det är hemskt att alla ska börja bry sig när det är för sent. Visst man kan visa att man hedrar personen och ställer upp för släkt och vänner. Men folk som skriver - Underbara osv.. det är sjukt om de inte ens känner henne. Syftar inte på dig :) Det bara bubbla upp i mig haha.

( Det ska inte låta elakt det här, jag säger bara! )

2009-03-12 @ 17:37:48
URL: http://pernillaedstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0