Lite sammanfattning?

Jag tänkte göra ett försök i att faktiskt sammanfatta mitt år 2009. Först kom tanken upp att varför sammanfatta, det har ju inte hänt något alls?! Men egentligen så jo, det har ju hänt en massa..

Mitt nyår 08-09 firades in i ett förhållande med Dennis. Ett förhållande som jag höll på att sabba då jag på Amandas 18-årsfest i Januari gjorde misstaget att vara otrogen. Misstaget lärde jag mig dock som satan utav och det kommer aldrig att göras om för skit mådde jag.

Jag och Cattis hade fika-mani år 09. I början av året hade vi temadagar på torsdagar och vi slutade alltid tidigare, så då stack vi till Vallonen och tog oss lite fika och snackade lite seriöst "vuxensnack".

Något annat som var en stor men ändå liten förändring var att min tandställning försvann, efter att ha setat på sin plats i ca 2år! Skönt kan jag bara säga om det.

Jag var totalt nerkärad och 100% på att det skulle hålla i sig. Förresten så var det då jag insåg vad kärlek var.

AnnIrene fyllde även hon 18 år och det firades genom en kväll med mat och skoj hemma hos henne.

Jag gick ut på praktik i en 2:a i 5 hela veckor. Jag hade lite halv ångest dagen innan och gick fnatt, men se, jag gick dit ändå. Och det slutade med att jag tillslut inte ville gå därifrån..

Dennis fyllde 18 år och jag blev happy (i hopp om att han äntligen kunde skaffa körkort och komma hem till mig litegranna - för det hade han aldrig gjort)

Jag insåg även detta år att jag var modigare än förr och tydligen så blir det bara bättre och bättre.

Åkte upp till Sälen med (då) 2BF! Vilket var toppen.

I April var det dags. Ett halvår skulle firas in mellan pojk- och flickvän. Men vad hände? Jo, jag blev dumpad dagen innan.... Men det tog ju bara fem timmar sen fick jag sms:et: Grattis till oss som firar ett halvår idag. Omtumlande. Sen en vecka senare så kom den där fighten som skakade om allt. Men det förstärkte även mina känslor.

Självklart så fick jag även reda på att en utav mina bästa vänner väntade barn!

Valborg med mina brudar - som förövrigt var rätt misslyckat, men vad ska man göra? Haha.

Maj kom, jag "såg" Sebbe för första gången och jag letade genast rätt på hans nr på Eniro och sms:ade honom "Kör du rallycross?" Svar: "Ja men vem är det?" Hihihi. Sicken bus. Frågan är bara, varför leta på en främlings nr och sms:a när man har pojkvän? Hm..

Skuttar vidare. Juni kom, jag skulle gå ur år 2 på gymnasiet och jag hade köpt den finaste klänningen. Dennis tog tåget - han sov hos mig. För första gången under vårat numer 8månders förhållande. Ojojoj.

Slutet av Juni. En vecka utan prat p.g.a jag inte längre "orkade" höra av mig till Dennis. Jag ville att han skulle höra av sig, som ett litet bevis på att han ville ha mig kvar - jag dumpas för andra gången av samma kille. For real this time.

En vecka av Juli bestod av något i stil med en familjesemester. Min hela familj var alltså på en veckas semeste uppe i Norrland nu vet. Det var en toppen vecka vill säga.

Som jag skrev tidigare så la jag märke till att mitt mod hade stigit och se, mer och mer börjar jag prata med Sebbe. Mer och mer börjar jag på något vis gå vidare trots att jag genom hela förhållandet med Dennis hade sagt "jag skulle aldrig klara mig om det skulle ta slut" Men se. Det gjorde jag.

I Augusti så insåg jag på riktigt att jag hade mer än vänskapskänslor för Sebbe då jag skakade som ett asplöv då han bara åkte förbi i sin bil. Liksom - jag såg bara hans arm...

Vi åkte även upp till fjällen i en vecka med nu mer 3BF. En rejäl upplevelse för den late Evelina. Men sjukt stolt man var då man blöt och trött kom fram till bussen sista dagen. Äntligen skulle vi hem! (men jag erkänner att jag hade en kanon tid där uppe!)

Modet igen. September bestod att att träffa den där "främlingen". Den 12:e så gällde det. Att ta stegen från dumpad till träffa någon ny. Att vända klacken mot honom. Han satt där lugnt och kollade när alla körde bil medans jag galet och med halvpanik i kroppen gick runt i cirklar med ett hårt och snabbt bultande hjärta. Men jag gick fram! Det resulterade i ett sms lite senare samma dag "Skulle du kunna tänka dig att träffas igen?" Och så blev det. Mer än for sure. Den 26:e September small det. Och det fick bli vårat datum. Oförglömligt.

Oktober kom och Elin - min bästa vän - fick sin skrutt. Molly föddes den 11:e.

Jag gick även ut på praktik för andra gången i samma klass! Fast nu i 4 veckor istället för 5 och barnen var nu ett år äldre.

Molly döptes även den 6:e November.

Och mer höjdpunkter för November lär väl vara att ja firade in mitt 18:e år!

I slutet på detta år så har de flesta helgerna bestått av Sebbe hos mig/jag hos honom. Och det resulterade även i att jag inte alls visste vad "äkta" kärlek var då, under förhållandet jag hade med Dennis. Nej, för den har jag inte upplevt förrän nu. Nu då jag ser allt som en självklarhet och nu då jag ser våra 3 månader som en del av vårat liv. Jag ser en framtid nu. En ljus en.

Och jullovet kom i år 3. Nu ser man framför sig den sista skolterminen för alltid.

Och hej, nyåret firades in i ett nytt förhållande. Vi hade precis firat våran 3:e månad och var inne på våran 4:e. Nu är det 2010 och mycket är sikte. Bl.a studentkryssning, bal, student, jobb?, flytt? Ojojoj säger jag bara. Det är liksom inte ens hälften om vad jag vill ska ske detta år. 2010 kommer vara den största delen av min framtid, det säger jag bara.

Och hej, mina vänner har gjort mitt år. Jag utan dom, never ever.

Vänner, familj & pojkvän. That's it.
Mitt 2009.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0