E!

Nu tänker jag vara nörd. Jag fastnade nyss framför tv:n. Framför kanalen E!. Ni som inte vet, den handlar om kändisar. Rakt igenom, ungefär. I vilket fall så var det nedräkning, Topp 20. De tjugo paren som tjänat mest under ett år, 07-08. (om jag fattade det hela rätt?)

Dock var jag lite sen i hjärnan. Så istället tänker jag nu visa er en liten Topp 5 av de som visades.


Nr 5.
Brad Pitt och Angelina Jolie.

De tjänade $34.000.000

Under tiden jag tittade så var de dem första som faktiskt skänkte bort pengar. Liksom okej.. dom tjänar 34 miljiner DOLLAR och ja, då lär man fan skänka bort pengar. Så ett big plus till dom! Förhoppningsvis så var det något par innan som skänkte bort pengar också, bara att dom inte sa det.


Nr 4.
Faith Hill och Tim McGraw.

De tjänade $35.000.000

Jag vet knappt vilka dom är, kanske borde jag skämas nu men..


Nr 3.
David och Victoria Backham.

De tjänade $58.000.000

Av någon lustig anledning så fick de för sig att köpa ett hus värt $22.000.000. Det hade ju bara 9 sovrum så det kanske var lagom?


Nr 2.
Will Smith och Jada Pinkett Smith.

De tjänade $85.000.000

Som tur var så är ju deras hus bara värt $7.500.000. Men de har ju säkerligen flera hus, precis som resten av paren.


Och Nr 1.
Jay-Z och Beyonce Knowles.


Ännu ett par som, som tur är, skänker bort pengar! Fast vad ska jag säga, han friade med en ring som kostade $5.000.000, hur kan en ring en kosta så mycket?

De tjänade under ett år, ETT ÅR.. $162.000.000!

Hela grejen är sjuk. Visst, jag kan blir lite smått avundsjuk på parens årslön. Men ärligt? Hur skulle dom klara sig en dag här hemma i mitt hus? Dom skulle se huset som ett pyttelitet ruckel. Dom har så mycket pengar som jag inte ens kan tänka mig till. Vad gör dom med pengarna? Mer än att köpa runt tre hus värda flera miljonder dollar, köpa smycken värda även där flera miljonder dollar, köpa upp emot tio bilar. Bilar som självklart ska vara något i stil med Porsche, Ferrari, Bentley, Rolls Royce - som, jag tror det var Victoria, gav till David i julklapp. Ja, själv kanske man har råd med en parfym för 500kr om man har tur.

Ja, jag låter kanske avundsjuk just nu. Men nej, på riktigt. Pengarna dom har och ända är det så få som skänker bort. Det känns tragiskt att pengarna ska spenderas på att bara slösas bort. För ärligt, vem behöver tre hus och tio bilar? Jag tycker en miljon svenska kronor låter rätt dugligt mycket. "Normala" hus här omkring kan
kosta en miljon, lite mindre och även lite mer. Och då är husen alldeles lagom. Vad fan ska finnas i ett hus för att det ska bli värt t.ex. $7.500.000? Jag kan inte ens tänka mig..

Grejen är att ja, dom har allt, eller åtminstone kan dom få allt, förutom privatliv.. Ärligt tror jag det är värt mer än pengarna?

Men det är bra att dom finns, vad vore livet utan en bra film? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0