I will take everything..

..and throw it away.

Nu närmar det sig allt mer. Idag är det tisdag, onsdag, torsdag, fredag sen pang! Alltså fyra dagar kvar. Blandade känslor kring det här steget men samtidigt som allt är så underbart så är det lite läskigt. 

I tolv år så har jag haft en skola att gå till från ettan till tredje ring, det är sjukt. Liksom tre olika skolor. Och ingen av skolorna kommer längre vara min skola utan bara en helt vanlig skola. En skola som det stannar tusen olika perfekta minnen i, en skola där tusen olika saker har hänt och ja, vad mer måste jag säga. Skolor som bara är skolor där hur många elever som helst har gått men inte längre går, skolor som hur många som helst har chansen att gå i och kanske även kommer att göra. Men frågan är ju liksom bara vart jag ska gå nu resten av livet när jag inte har någon av dom skolorna kvar att med lugna steg gå till..

Det är blandade känslor kring skolan. På riktigt. Skolan har varit ett helvete med miljarders uppgifter som skulle lämnas in samtidigt, men den har också varit helt underbar då jag lärt mig sjukt mycket och träffat massor med folk. Dock är inte alla människorna några som kommer följa med mig till nästa steg. Men jag vet att det finns sådana vänner också. Men nog om det här. Mina år är slut om fyra dagar och jag tänker inte klaga. Jag tänker vara stolt åt att jag tagit mig igenom alla dessa tuffa sekunder, minuter, timmar, dagar, veckor, månader, år. Det är en stor utveckling för mig att kunna ta studenten utan ett enda IG och istället lite intryckta VG:n och ja nu tänker väl alla att jaha är det svårt eller? Och nej kanske inte, men för mig har det varit ett steg i sig att faktiskt vara godkänd i allt. Men jag tänker inte säga mer om det.

Mina år är snart slut och det är med ett leende på läpparna. Faktiskt så ska det blir skönt att få ställa sig på egna ben, jag kommer från och med lördag skita i det mesta och istället bara göra saker som jag vill. Och på tal om det så vill jag säga till min älskade vän Elin Skogsberg att du är perfekt, du är en äkta vän som dessutom alltid kommer att sitta klistrad vid mitt hjärta. Min lilla blodigel. Jag älskar dig ♥

Och Sebastian älskling, med ett leende på läpparna så kan jag säga att du och jag en dag också kommer stå på egna ben. Det är med ett leende på läpparna som jag kan säga att du är min och jag kan inte annat än längta. Jag älskar dig så sjukt mycket och jag skulle inte vara så här glad åt min student om jag inte visste att jag hade dig där och väntade på mitt stora kliv ut i livet. Klivet tar jag nästan för din skull, för det är med dig jag vill leva. Det är du och jag älskling och jag står för att jag en dag kommer leva med dig, helt. Sen skiter väl jag i vad alla tycker och tänker om det. Vi har våra planer och dom ska vi fanimig leva efter, det vi idag drömmer om kommer snart vara vårt liv. ♥


Bild från förra studentfesten med Temat Oj jag kom fel.
Vem har sagt att man måste vara snygg på alla fester? :)


Kommentarer
Postat av: annireneR - mode. inspiration. bilder. personligt

låter som ni har planer på G :) ?

2010-06-07 @ 18:52:44
URL: http://annirener.blogg.se/
Postat av: Elin =) 18 år och mamma till Molly<3

Evelina finns det en bättre vän än du?! behöver inte ens fråga egentligen! Gud vad jag älskar dig, finns inte ord som beskriver vilken underbar vän du är ! SHOOLABOBO MÄMÄ föralltid <3

2010-06-08 @ 21:46:10
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0