Nyår, besök och IKEA

Vårat nyår firades in hos Elin med familj. Vi åkte dit efter att jag hade köpt mig ett par ordentliga vinterskor (hade bara ett par med klack och det är ju helt värdelöst rent ut sagt ;)) och spenderade sen dagen med busande ungar, matlagning och en massa babbel. Emil somnade runt 20(?) men kom ner efter max en timme och var ledsen för att jag inte låg kvar hos honom. Sen vägrade han somna om och höll sig vaken långt in på natten fastän hans ögon gick i kors..
 
Han fick därför vara med vid tolvslaget men diggade inte riktigt raketerna då han tyckte dom lät illa. Får köra på hörselkåpor nästa år om han är vaken då med.
 
Dagen efter var vi alla väldigt trötta men vi spenderade ändå hela dagen där och åkte sen hemåt när det var dags för ungarna att sova för natten.
 
Sen var det lördag igen och då kom Elin med familj (utom Molly) hit (nej, vi är inte beroende utav varandra) och spenderade hela dagen här. Sen sov dom även kvar här på soffan, haha.
 
Sen på söndagen så åkte vi över till IKEA tillsammans. Jag hade knåpat ihop en lista nämligen på lite nya saker som vi behöver ha och som jag ville ha tills vi flyttar och då tyckte jag att vi kunde åka och korta av den listan redan nu. Så vad fick vi med oss hem?
 
Några nya köksknivar då ett gäng av våra var så dåliga
En träslev då jag alltid saknat ett så
En ny tv-bänk eftersom jag sålde våran stora klump
En säng till Emil (inte den som jag hade tänkt från början) + madrasser och lakan
En ny soptunna till badrummet då våran gått sönder
Nya kastruller, stekpanna och wokpanna eftersom att det är induktionshäll i huset
Tvålpumpar och nya tandborstmuggar
En sil
 
Sen igår kväll så märkte jag att vi hade råkat ta en grå säng istället för en vit som Emil valde. Så idag åkte vi och bytte den och fick även med oss två bokhyllorna till barnens rum.
 
Men än är det lite nytt som måste köpas, men vi får ta lite åt gången.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0